همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر ۲ تا ۳ درصد دانشجویان سراسر کشور درگیر موضوع اعتیاد هستند.

منصور غلامی هوم پیج

به گزارش فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در همایش یاریگران زندگی و همایش فصلی دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور، اظهار داشت: قطعا پیشگیری ارزان‌تر از درمان است و باید در این حوزه اقدامات بیشتری صورت گیرد. اگر تمرکز ما در حوزه آموزش باشد، قطعاً شاهد اقدامات مفیدتری در حوزه مبارزه با مواد مخدر خواهیم بود.

وی افزود: امروزه بر اساس بعضی از کنجکاوی‌ها، جوانان به سمت مصرف مواد مخدر می‌روند و دانشجویانی نیز داریم که بعضاً به سمت مصرف مواد مخدر رفته‌اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه پدیده مصرف مواد مخدر جهانی است، گفت: نحوه رویکردها و برخورد با این موضوع می‌تواند منجر به بروز نتایج مختلفی شود.

وی گفت: در حال حاضر تعداد نسبی دانشجویان مرتبط با مواد مخدر کمتر از میانگین جامعه است و ما به همان تعداد اندک نیز توجه داریم و اقداماتی نیز در این خصوص انجام داده‌ایم.

غلامی تأکید کرد: ما در حال تدوین یک برنامه جدی در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی هستیم و در این خصوص نیز اقداماتی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، دانشجویانی که دارای اعتقادات مذهبی و دینی بوده‌اند، کمتر درگیر موضوع مواد مخدر شده‌اند و در پایش‌های صورت گرفته در پنج گروه هفده عامل را در محیط‌های دانشجویی در خصوص مواد مخدر شناسایی کرده‌ایم که از جمله آن عوامل فردی، اجتماعی، محیطی و همسران آنها است.

وی افزود: در حال حاضر ما توجه جدی‌ای به طرح یاریگران اجتماعی داشته‌ام و این طرح به دانشگاه‌ها وارد شده است. ما ۴۰۰ کانون همیاران سلامت روان را در دانشگاه‌ها ایجاد کرده‌ایم که ۱۷ هزار نیز عضو دارد.

غلامی بیان داشت: همه دستگاه‌ها باید به موضوع مواد مخدر توجه جدی داشته باشند و این موضوع را در اولویت خود قرار دهند.

وی یادآور شد: بسیاری از دانشجویان کشور درگیر کانون‌های دانشجویی هستند و در زمینه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی نیز اقدامات را انجام داده‌اند و معمولاً در محیط‌های دانشجویی تلاش این است که در پایگاه‌های دانشجویی مسائل را حل و فصل کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ما در دانشگاه‌ها برخوردهای انضباطی را محدود کرده‌ایم، اما عموما به دنبال رفع بیماری و مشکل هستیم.

غلامی در ادامه در جمع خبرنگان نیز اظهار داشت: ۲ تا ۳ درصد دانشجویان کشور درگیر اعتیاد هستند.

کد خبر 454875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha