شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس محافظه‌کار مجلس عوام بریتانیا با هشدار به نخست‌ وزیر این کشور درباره نافرمانی از قانون از طریق رد درخواست به تعویق انداختن برگزیت، متعهد شد تا مانع هرگونه تلاش برای دور زدن قانون شود.

بوریس جانسون 833

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پارلمان بریتانیا اوایل ماه جاری میلادی با هدف جلوگیری از یک برگزیت بدون توافق قانونی را تصویب کرد اما بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور با پافشاری تاکید دارد که کشورش در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) با یا بدون یک توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

جان برکو، رئیس مجلس عوام بریتانیا گفت: نافرمانی از قانون وحشتناک‌ترین مثال برای باقی جامعه است. اگر دولت بخواهد از قانون نافرمانی کند پارلمان این احتمال را از بین خواهد برد و با جدیت وارد عمل خواهد شد. نادیده گرفتن قانون و اجرای برگزیت بدون توافق همچون سرقت از بانک است.

برکو افزود: اگر این مسئله نیازمند ابداع رویه‌های بیشتر باشد، نه محدودیت‌ها در قانون اساسی و نه زمان نمی‌توانند مانع ما برای جلوگیری از وقوع این مسئله شوند.

اظهارات جان برکو پس از آن مطرح شد که جانسون اعلام کرد در جریان مطرح کردن درخواست تعلیق پارلمان از ملکه، به ایشان "دروغ" نگفته است.

در همین حال میشل بارنیه، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در مسئله برگزیت گفت: دلیلی برای خوش‌بین بودن نسبت به رسیدن به یک توافق خروج با بریتانیا پیش از نشست ۱۷ و ۱۸ اکتبر (۲۵ و ۲۶ مهرماه) اتحادیه اروپا وجود ندارد.

کد خبر 454852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha