همشهری آنلاین: کتاب خاطره‌های ادوارد اسنودن، مشهورترین افشاگر و سوت‌زن تاریخ روز ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۹ (سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۹۸) از سوی انتشارات مک‌میلان در دنیا منتشر می‌شود.

انتشار كتاب ادوارد اسنودن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک‌تایمز، اسنودن ۳۶ ساله که از چند سال پیش در مکانی ناشناس در مسکو پایتخت روسیه روزگار می‌گذراند، برای نخستین بار در «ثبت دائمی» داستان زندگی خود را روایت می‌کند. مامور پیشین سازمان جاسوسی سیا در ۲۰۱۳ تمام خطرها را به جان خرید تا مردم را از سیستم نظارت گسترده و مراقبت فراگیر و همیشگی دولت ایالات متحده آگاه کند.

او در قالب پیمانکار سازمان امنیت ملی آمریکا جزو گروهی بود که برای برپا کردن این نظارت گسترده و فراگیر همکاری می‌کردند اما ناگهان تصمیم گرفت سیستمی را که خودش بنا نهاده، پایین بکشد و دست به افشاگری بزند. اسنودن در واقع با اطلاع‌رسانی درباره شیوه نظارتی دولت آمریکا دنیا را تکان داد؛ اینکه دولت مخفیانه تمام تماس‌های تلفنی، پیام‌های کوتاه و حتی نامه‌های الکترونیک همه شهروندان را ثبت و ضبط می‌کند.

شش سال از آن روزها گذشته و حالا اسنودن تصمیم گرفته نخستین بار از انگیزه خود برای سوت‌زنی در این حوزه بگوید. کتاب ۳۵۲ صفحه‌ای «ثبت دائمی» از دوران کودکی افشاگر بزرگ عصر دیجیتال در آمریکا آغاز می‌شود، به دوران همکاری با سیا و سازمان امنیت ملی سر می‌زند و روزهای زندگی وجدان اینترنت را در تبعید، در آپارتمانی در حاشیه مسکو روایت می‌کند.

انتشارات مک‌میلان «ثبت دائمی» را در بریتانیا، استرالیا، هند و آفریقای جنوبی به بازار می‌فرستد. در بازار کتاب آمریکا این وظیفه بر عهده متروپولیتن بوکز است و در آلمان انتشارات فیشر ورلاگ کتاب خاطره‌های اسنودن را منتشر و عرضه می‌کند.

کد خبر 454837

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha