همشهری آنلاین: مؤسسه خیریه «انگلیش هریتیج» که مدیریت ساختمان‌ها و عمارت‌های انگلیسی زیادی را به عهده دارد برای بزرگداشت یاد آنجلا کارتر پلاکی آبی بر روی سر در خانه نویسنده انگلیسی نصب کرد.

نصب پلاک آبی در خانه آنجلا کارتر به پاس یک عمر خدمت ادبی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، پلاک آبی بر روی سر در خانه‌ای که آنجلا کارتر شانزده سال در آن زندگی کرد و حتی به کازوئو ایشی‌گورو درس داد نصب شد تا یاد نویسنده انگلیسی برای مخاطبن کتاب به ویژه در لندن به یادگار باقی بماند.
 
کارتر از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۹۲ در خانه پلاک ۱۰۷ زندگی کرد و در نهایت در سن ۵۱ سالگی بر اثر سرطان ریه از دنیا رفت. در همین خانه بود که آثار معروفش مثل «تالار خونین»، «شبی در سیرک»، و «کودکان عاقل» را نوشت.

در آشپزخانه پلاک ۱۰۷ بود که به دانش‌آموز آن زمان خود و برنده کنونی جایزه نوبل ادبیات یعنی کازوئو ایشی‌گورو آموزش می‌داد و با نویسندگانی همچون ایان مک‌ایوان و جی. ج. بلارد معاشرت می‌کرد.
 
مجله تایمز در سال ۲۰۰۸ کارتر را در میان ۵۰ نویسنده برتر بریتانیایی پس از جنگ جهانی دوم قرار دارد. 

گروه خیریه «انگلیش هریتیج» یا «میراث انگلیسی» مسئولیت ۴۰۰ عمارت، ساختمان، و مکان‌های تاریخی را به عهده دارد و با هدف حفظ میراث انگلیسی برای شهروندان کشور شکل گرفت. مدت‌ها بود که تصمیم به نصب پلاک آبی بر روی سر در خانه آنجلا کارتر وجود داشت.

با وجود علاقه این مؤسسه به حفظ میراث انگلیسی فقط ۱۴ درصد از این پلاک‌های آبی به خانم‌های معروف اختصاص یافته است. اتفاقی که قرار است از این بعد دستخوش تغییر شود و نقش زنان در تاریخ و اجتماع انگلیس بیشتر از پیش دیده شود و مورد قدردانی قرار بگیرد.

کد خبر 454834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha