همشهری آنلاین: با مصرف مقدار زیادی از غذاهای شور و پرنمک، مقدار زیادی سدیم وارد بدن می‌شود به دنبال آن، بدن مقدار زیادی آب جذب می‌کند تا بتواند سدیم اضافی را از خود خارج کند.

فشار‌خون بالا

این مسئله باعث افزایش فشارخون در بعضی از افراد خواهد شد. آب اضافه شده به بدن باعث افزایش فشار بر قلب و رگ‌های خونی می‌شود.

طبق توصیه‌های استاندارد، بهتراست که میزان سدیم دریافتی در روز بیشتر از ۲۳۰۰ میلی‌گرم یا کمتر از ۵ گرم (یک قاشق مربا خوری) نمک نباشد.

توصیه شده است: بیماران قلبی، افرادی که فشار خون بالا دارند و همچنین افراد  بالای ۵۰ سال،  روزانه کمتر از ۱۵۰۰ میلی‌گرم سدیم که معادل ۳ گرم نمک است،  مصرف کنند.

کل نمک مصرفی در تهیه غذا و نمکی که از نان،  پنیر،  رب گوجه فرنگی و سایر غذاهای کنسروی و آماده و فست فودها مصرف می‌شود باید کمتر از ۵ گرم در روز باشد.

بیشترین مقدار نمک از طریق مصرف نان است. بنابراین، دقت کنید که از انوع نان‌های کم‌نمک استفاده کنید.

کد خبر 454799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار