آنا مغانلو-  اردبیل - خبرنگار: استان اردبیل هنرمندان برجسته زیادی دارد که در این میان درخشش نسل جوان هنرمندان مایه دلگرمی است اما خواسته بسیاری از آن‌ها فراهم شدن شرایط حضور در جشنواره‌های بین‌المللی است تا منجر به نشان داده شدن ظرفیت‌های هنری استان شود.

نرگس جوان‌مجیدی

«نرگس جوان‌مجیدی» از جمله هنرمندان جوان و موفق استان است که در زمینه کاریکاتور افتخارات ملی و بین‌المللی زیادی کسب کرده است. این بانوی هنرمند که دارای مدرک کارشناسی گرافیک (ارتباط تصویری) از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است، هم‌اکنون به عنوان مدرس در تهران مشغول فعالیت هنری است. جوان‌مجیدی که از دوران کودکی وارد عرصه هنر شده است، در دوران تحصیل خود در مسابقات استانی و کشوری صاحب مقام شده به طوری که در دوران متوسطه در جشنواره‌های فرهنگی‌هنری هنرستان‌های کل کشور، ۳ دوره پیاپی به عنوان نفر برگزیده جشنواره‌ها انتخاب شد.

این هنرمند علاوه بر کاریکاتور در زمینه انیمیشن (پویا نمایی) ، نقاشی و سفالگری نیز فعالیت دارد. وی امسال در جشنواره بین‌المللی زیتون قبرس ۲۰۱۹ که با شرکت ۶۱ کشور و ۱۰۱۸ اثر حرفه‌ای از هنرمندان سراسر دنیا در کشور قبرس برگزار شد، توانست مقام سوم و تندیس برنز و جایزه ۶۰۰ یورویی را از آن خود کند که این جشنواره برای تقدیر و اهدای جوایز، میزبان این بانوی هنرمند در قبرس خواهد بود.  

جوان‌مجیدی درباره وضعیت رشته هنری خود می‌گوید: هنرمندان جوان استعدادهای خود را نشان داده‌اند و هر جا فرصت رشد به آن‌ها داده شده است توانسته‌اند توانایی‌های خود را در عرصه حتی جهانی نشان دهند. وی در مورد انتظار از مسئولان اظهار می‌کند: از مسئولان درخواست حمایت بیشتر از هنرمندان برای برگزاری مسابقات بین‌المللی در داخل کشور را داریم؛ چراکه هزینه‌های ارسال به مسابقات بین‌المللی اصلاً مقرون به صرفه نیست و هنرمندان مجبور هستند به صورت گروهی آثار خود را به جشنواره‌های خارجی ارسال کنند. مسئولان می‌توانند با میزبانی جشنواره‌ها و حمایت از هنرمندان برای ارسال آثار به توسعه هنر کمک کنند. برگزاری برخی جشنواره‌ها در داخل استان یا دیگر شهرهای کشور می‌تواند زمینه‌های حضور بیشتر هنرمندان جوان ایرانی را فراهم کند.

جایزه ویژه جشنواره بین‌المللی زیتون قبرس سال ٢٠١٧، راهیابی و چاپ اثر در کتاب جشنواره بین‌المللی کاریکاتور آیدین دوغان ترکیه سال ٢٠١٧، مقام اول کاریکاتور جشنواره کشوری انقلاب اسلامی روایت ایرانی سال ٩٧ و مقام دوم کشوری در جشنواره آرتپنکس (قلم) سال ٩٨ از جمله افتخارات این هنرمند خوش‌ذوق استان است.  

کد خبر 454776

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha