همشهری آنلاین: سردار سرلشکر«محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که به چین سفر کرده است امروز پنجشنبه اظهار کرد توسعه چشمگیری را در روابط دفاعی و نظامی دو کشور چین و ایران با هدف تقویت صلح و ثبات، امنیت و آرامش برای دو ملت و دو کشور شاهد خواهیم بود.

سرلشکر باقری: توسعه چشمگیری را در روابط چین و ایران شاهد خواهیم بود

سرلشکر باقری روز پنجشنبه در پکن در گفت و گو با خبرنگاران در مورد برنامه های سفر خود به چین افزود: روز گذشته دو جلسه کاری بسیار مفصل با رییس ستاد کل ارتش چین و معاون کمیسیون مرکزی نظامی چین که بعد از رهبر این کشور نفر دوم نیروهای مسلح چین محسوب می شود برگزار شد و مسایل مفیدی در این جلسات مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست ها را چگونگی برگزاری کمیسیون مشترک فنی و صنعتی ایران و چین که با محوریت وزارت دفاع انجام می شود اعلام کرد و گفت: قرار شد در این کمیسیون که در آینده نزدیک با حضور مقامات دو کشور در پکن برگزار می شود موضوعات متعددی در ابعاد مختلف تحقیقاتی، تولیدی و کار مشترک روی محصولات مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی یکی دیگر از موضوعات مورد بحث را برگزاری کمیسیون مشترک نظامی دو کشور عنوان کرد و گفت: در این کمیسیون نیز که با حضور نمایندگان دو کشور در آینده نزدیک در تهران برگزار می شود موضوعات متعددی مانند مسایل آموزشی، تبادل بیشتر اساتید و دانشجو و شرکت ناو چینی در رزمایش مشترک سه جانبه ایران، چین و روسیه در آب های دریای عمان مورد بررسی قرار گرفت.

این مقام بلند پایه نظامی جمهوری اسلامی افزود: همچنین در نتیجه این سفر قرار شد تجربه های ارزشمندی که نیروهای نظامی ایران در نبردهای دریایی در دفاع از فضای کشور در خلیج فارس و دریای عمان و یا نبرد با تروریست ها در سوریه و عراق دارند توسط اساتید ایرانی برای دانشجویان چینی تشریح و منتقل شود.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه همچنین قرار شد طرف چینی هم تجربیات ارزشمند خود را به دانشجویان ما ارایه کند گفت: در موضوعات مختلف بین دو نیروی مسلح بحث و تبادل نظر و توافقات زیادی شد و قرار است گروه های کاری متعددی این موضوعات را با جزییات ادامه دهند.

وی در مورد بازدید از دانشگاه عالی دفاع چین هم گفت در این دانشگاه راهبردها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد امنیت مناطق مختلف و مباحث راهبردی دفاعی برای دانشجویان این دانشگاه که از مسئولان ارتش چین هستند تشریح شد همچنین توافق شد در مورد انتقال تجربه و تبادل استاد و دانشگاه با یکدیگر کار کنیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پایان هدف از سفر به شانگهای را بازدید از یک پایگاه دریایی و قرارگاهی که مسئول امنیت دریای جنوب است عنوان کرد این بازدید هم در جهت توسعه ارتباطات نظامی و صلح و ثبات در منطقه خواهد بود.

سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح روز گذشته (چهارشنبه) به وقت محلی در راس یک هیات عالی رتبه نظامی، به دعوت رئیس ستاد ارتش چین وارد پکن شد.

سردار باقری که در پاسخ به دعوت رسمی همتای چینی خود به پکن سفر کرده است روز گذشته با ژنرال «لی شو چنگ» رییس ستاد مشترک ارتش چین دیدار و گفت و گو کرد او و هیات همراه همچنین عصر روز چهارشنبه مورد استقبال رسمی ژنرال «لی شو چنگ» رییس ستاد مشترک ارتش چین قرار گرفتند.

این مقام بلند پایه نظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین امروز پنجشنبه در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه دفاع ملی چین سخنرانی کرد، او قرار است برای بازدید از یک پایگاه دریایی روز جمعه به شانگهای سفر کند.

کد خبر 454730

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha