همشهری آنلاین: رییس مجمع نمایندگان استان یزد، گفت: توسعه صادرات نقش مهمی در تأمین اعتبارات لازم برای تقویت زیرساخت‌های استان در حوزه‌های مختلف ایفا می‌کند.

نیروگاه‌های خورشیدی یزد هوم پیج

به گزارش ایسنا،«کمال دهقانی فیروزآبادی» در نهمین ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر نیرو و جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان این‌که در سال‌های گذشته مدیران دستگاه‌های اجرایی تلاش‌های زیادی برای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های توسعه‌ای انجام دادند، اظهار کرد: متأسفانه امروز شرایط اقتصادی دولت مثل گذشته نیست، به همین دلیل توسعه کشور در حوزه‌های مختلف به تدوین برنامه‌های راهبردی موثر نیاز دارد.

وی رفع موانع و چالش‌های اقتصاد مقاومتی از جمله اولویت‌های جدی مسئولان و مدیران اجرایی قرار گرفته است، افزود: توجه به توسعه صادرات از جمله راهکارهای رونق تولید و تأمین اعتبار لازم برای توسعه پایدار است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، گفت: استان یزد در حال حاضر بهترین شرایط برای تبدیل شدن به پایلوت اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی در کشور را دارد.

دهقانی تلاش‌های وزارت نیرو برای آبرسانی به روستاهای شهرستان تفت را از جمله خدمات حائز اهمیت این وزارتخانه در استان یزد دانست و خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم استفاده از ظرفیت‌های مردمی و زیست محیطی یزد برای توسعه اقتصادی کشور در دستور کار مسئولان و وزرای دولت قرار گیرد.

«محمدرضا صباغیان» نماینده مردم شهرستان‌های مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در این جلسه با بیان این‌که بحث تأمین آب در استان یزد نسبت به دیگر استان‌های کشور از اولویت جدی‌تری برخوردار است، تصریح کرد: توزیع آب در شهرستان‌های استان با عدالت و نظارت بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از تعاونی‌های بخش خصوصی در راستای اهداف و سیاست‌های اقتصادی مقاومتی، گفت: نظارت بر ارائه تسهیلات از جمله ضرورت‌های اجرایی در راستای اهداف اقتصادی مقاومتی است.

«سید ابوالفضل موسوی بیوکی» نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با بیان این‌که لایحه مشارکت خصوص در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، خاطرنشان کرد: توسعه اقتصادی کشور مستلزم مشارکت بخش خصوصی است.

این مسئول در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد تعادل در حوزه خروج و ورود ثروت در خدمات، تصریح کرد: حمایت از بخش خصوصی یزد در حقیت تقویت زیرساخت‌های توسعه این استان و در نهایت حمایت از مردم ایران است.

موسوی بیوکی با بیان این‌که یزد از جمله استان‌های موثر در تولید برق و تقویت صادرات برق است، گفت: وزارت نیرو می‌تواند با ایجاد و تقویت زیرساخت‌های تولید برق استان یزد را برای صادرات برق یاری کند.

نماینده مردم یزد در مجلس در پایان سخنان خود با بیان این‌که جایگاه صنعت بانک و بورس در استان یزد خالی است، خاطرنشان کرد: توجه ویژه به سه صنعت بانک، بورس و بیمه برای توسعه یزد ضروری است.

کد خبر 454709

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha