همشهری آنلاین: سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که به چین سفر کرده است اظهار کرد توسعه و تقویت روابط چین و ایران برای هر دو طرف از اهمیت بالایی برخوردار است.

باقری

سردار باقری که بامداد چهارشنبه در پاسخ به دعوت رسمی همتای چینی خود  در راس یک هیات بلندپایه نظامی وارد پکن شد در دیدار ژنرال «لی شو چنگ» رییس ستاد مشترک ارتش چین تاکید کرد: ایران برای ارتباط در همه ابعاد با جمهوری خلق چین، اهمیت فوق العاده‌ای قائل است در بخش نظامی هم روابط دیرینه‌ای داریم و امیدواریم این سفر بتواند نقطه عطفی برای توسعه و تقویت این روابط باشد.

وی با تبریک هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین اظهار داشت: دو کشور در طول چهار دهه گذشته روابط دیرینه خود را نه تنها حفظ کرده بلکه همواره آن را تقویت کرده اند به طوری که هم اکنون شاهد روابط عمیق بین تهران و پکن هستیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تشکر از دعوت همتای چینی خود برای سفر به پکن از «ژنرال لی شو چنگ» رییس ستاد مشترک ارتش چین دعوت کرد به ایران سفر کند.

ژنرال «لی شو چنگ» رییس ستاد مشترک ارتش چین هم در این دیدار از سرلشکر باقری به عنوان «شخصیتی متنفذ» در جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: سفر جنابعالی به پکن راهبرد دو کشور را تقویت می کند و سطح همکاری‌های دو جانبه را افزایش می دهد.

وی همچنین از سرلشکر باقری با عنوان مهمانی ویژه یاد کرد که سفر وی روابط توسعه یافته تهران پکن را وارد مرحله جدید خواهد کرد.

سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه به وقت محلی در راس یک هیات عالی رتبه نظامی، به دعوت رئیس ستاد ارتش چین وارد پکن شد.

دیدار با مقامات عالی رتبه نظامی جمهوری خلق چین، بررسی تحولات منطقه، تعمیق روابط دو جانبه دفاعی و گسترش همکاری‌ها از مهمترین اهداف سفر سرلشکر باقری به چین است.

تشکیل کمیسیون مشترک نظامی ایران و چین و بازدید از مراکز صنعتی و علمی و سخنرانی برای نخبگان علمی و نظامی در دانشگاه عالی دفاع ملی چین از دیگر برنامه‌های سرلشکر باقری در این سفر سه روزه است.

کد خبر 454659

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha