چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل ۳۱۹۸ واحد رشد کرد و در تراز ۲۹۹ هزار و ۹۳۰ واحدی قرار گرفت. به این ترتیب تا فتح قله ۳۰۰ هزار واحدی مقدار زیادی نمانده و احتمال دارد فردا فعالان بازار سرمایه شاهد ورود نماگر اصلی به این کانال باشند.

شاخص بورس به کانال ۳۰۰ هزار واحد رسید

فعالان بازار سرمایه امروز شاهد کانال‌شکنی پی در پی شاخص کل بودند؛ به طوری که نماگر اصلی بازار برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه در آستانه کانال ۳۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل ۳۱۹۸ واحد رشد کرد و در تراز ۲۹۹ هزار و ۹۳۰ واحدی قرار گرفت. به این ترتیب تا فتح قله ۳۰۰ هزار واحدی مقدار زیادی نمانده و احتمال دارد فردا فعالان بازار سرمایه شاهد ورود نماگر اصلی به این کانال باشند.

شاخص کل هم وزن نیز با ۱۳۸۷ واحد رشد عدد ۸۳ هزار و ۴۹۹ واحدی را پشت سر گذاشت. و شاخص آزاد شناور با ۴۲۶۲ واحد افزایش رقم ۳۴۲ هزار و ۲۱۱ واحدی را کسب کرد. علاوه بر اینها شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب ۱۹۰۰ و ۸۴۰۹ واحد رشد کردند.

پتروشیمی فارس، پالایش نفت تهران، ملی صنایع مس ایران و بانگ پاسارگاد هر کدام به ترتیب ۳۰۶، ۲۰۷، ۲۰۴ و ۱۳۵ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار سهام داشتند. اما در طرف مقابل پالایش نفت بندرعباس ، گسترش نفت و گاز پارسیان و توسعه منابع و فلزات و گروه مپنا هر کدام به ترتیب ۸۱، ۶۴، ۵۷ و ۴۶ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

گروه خودرو و ساخت قطعات امروز توانست با داد و ستد ۸۰۷ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۰۹ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دهد. در این گروه بیشتر سهم‌ها با رشد قیمت مواجه شد و سهم‌های شاخص ساز صف خرید را شاهد بودند.

گروه فلزات اساسی با معامله ۱۶۷ میلیون سهم به ارزش ۱۴۱ میلیارد تومان پس از خودروهایی بیشترین ارزش معاملات را کسب کردند. بیش از نیمی از سهم‌ها در این گروه با افزایش قیمت پایانی مواجه شدند. شیمیایی‌ها، بانکی‌ها و گروه سرمایه گذاری پس از دو گروه یاد شده بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

در بورس تهران تعداد نمادهای مثبت به ۵۶۵ و تعداد نمادهای منفی به ۸۲ رسید. در فرابورس ایران نیز تعداد نمادهای مثبت به ۱۳۷ و تعداد نمادهای منفی عدد ۴۰ را تجربه کرد.

ارزش کل معاملات بورس به رقم ۱۶۵۷ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار رقم ۴.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت.

در فرابورس ایران شاخص کل ۴۴ واحد رشد کرد و به عدد ۳۸۸۴ واحدی رسید. ارزش معاملات این بازار به رقم ۵۲۸ میلیارد تومان دست یافت و حجم معاملات آن رقم ۷۳۹ میلیون سهم و اوراق مالی را رد کرد.

کد خبر 454636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha