همشهری آنلاین: اپل رسما از پرچم‌داران نسل جدید آیفون به نام‌های آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس رسما پرده‌برداری کرد.

آیفون 11

این آیفون‌ها به ترتیب از نمایشگر ۵.۸ و ۶.۵ اینچی اولد بهره می‌برند. با وجود برخی تفاوت‌ها، این دو گوشی تا حد زیادی مشابه آیفون XS و آیفون XS مکس هستند و در این میان، دوربین سه‌گانه مهم‌ترین مشخصه این گوشی‌ها محسوب می‌شود.

در کنار این دو پرچم‌دار، اپل از جانشین آیفون XR به نام آیفون ۱۱ هم رونمایی کرد. به گفته مدیرعامل اپل، این دو مدل آیفون ۱۱ پرو برای کاربرانی طراحی و ساخته شده که به دنبال پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های موجود هستند.

این گوشی‌ها در رنگ‌های سبز، خاکستری، نقره‌ای و طلایی عرضه می‌شوند. اپل همچنین برای نمایشگر این گوشی‌ها، از پنل‌های بهتری استفاده کرده که حداکثر روشنایی آن‌ها به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد و نسبت کنتراست آن هم ۲ میلیون به ۱ است و در ضمن ۱۵ درصد مصرف بهینه‌تری هم دارند. اپل از این نمایشگر به عنوان سوپر رتینا XDR یاد می‌کند که یادآور مانیتور Pro Display XDR است که چند ماه قبل معرفی شد.

مانند آیفون ۱۱، هر دو مدل پرو نسل جدید آیفون هم از تراشه A۱۳ Bionic بهره می‌برند که طبق ادعای اپل، در زمینه سرعت پردازنده و پردازنده گرافیکی در گوشی‌های هوشمند بی‌رقیب است. در ضمن اپل به بهبود قابل توجه عملکرد یادگیری ماشینی این تراشه هم اشاره کرد که نسبت به نسل قبلی ۲۰ درصد سریع‌تر و ۱۵ درصد بهینه‌تر عمل می‌کند.

اپل می‌گوید به لطف تمام بهینه‌سازی‌های صورت گرفته، آیفون ۱۱ پرو ۵.۸ اینچی نسبت به نسل قبلی تا ۴ ساعت عمر باتری بیشتر به ارمغان می‌آورد و عمر باتری آیفون ۱۱ پرو مکس هم نسبت به نسل قبلی تا ۵ ساعت بیشتر شده است.

ماژول دوربین این دو گوشی، به دلیل اندازه بزرگی که دارد بخش قابل توجهی از پنل پشتی را اشغال کرده است. در کنار دوربین واید و دوربین تله‌فوتو که در نسل قبلی هم شاهد آن‌ها بودیم، این دو گوشی حالا از یک دوربین جدید ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای بهره می‌برند.

دوربین تله‌فوتو هم در نسل جدید مبتنی بر دیافراگم F/۲.۰ است که به گفته اپل، می‌تواند تا ۴۰ درصد نور بیشتری نسبت به دوربین آیفون XS دریافت کند. مانند آیفون ۱۱، در مدل‌های پرو هم در پنل جلویی سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تعبیه شده که می‌تواند ویدیوهای ۴K و اسلوموشن را ضبط کند. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که هر سه دوربین اصلی از توانایی ضبط ویدیوهای ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه بهره می‌برند.

ویژگی‌های فیزیکی دوربین سه‌گانه دو مدل آیفون ۱۱ پرو فقط بخشی از داستان است. اپل حالا توجه ویژه‌ای به بخش نرم‌افزاری دوربین نشان داده و با ارائه‌ی حالت شب قصد دارد با گوشی‌های اندرویدی رقابت کند. این قابلیت در محیط‌های تاریک به‌صورت خودکار فعال می‌شود و بر اساس تصاویری که در مراسم معرفی نشان داده شد، به نظر می‌رسد اپل در این زمینه تا حد زیادی موفق ظاهر شده است.

اپل همچنین از قابلیت جدیدی در راستای عکاسی محاسباتی به نام Deep Fusion هم رونمایی کرد که در مجموع ۹ عکس را با استفاده از دوربین سه‌گانه ثبت و سپس با بهره‌گیری از یادگیری ماشینی، این تصاویر ترکیب می‌شوند تا در نهایت عکس دارای کیفیت بیشتر و نویز کمتر خلق شود.

البته این قابلیت از همان ابتدا برای کاربران ارائه نمی‌شود و بهره‌گیری از آن مدتی بعد از طریق آپدیت نرم‌افزاری برای کاربران این دو گوشی امکان‌پذیر می‌شود. در ضمن در این مراسم، نسخه جدید اپلیکیشن Filmic Pro هم نشان داده شد که به گوشی‌های آیفون ۱۱ پرو اجازه می‌دهد به‌صورت همزمان از طریق دوربین‌های اصلی و دوربین سلفی فیلمبرداری کند. البته احتمالا اپلیکیشن پیش‌فرض iOS نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد.

از دیگر ویژگی‌های جدید، می‌توانیم به بهبود سیستم تشخیص چهره فیس آی‌دی اشاره کنیم که حالا زاویه‌های وسیع‌تری را پوشش می‌دهد. در ضمن دو مدل آیفون ۱۱ پرو همراه با شارژ ۱۸ واتی عرضه می‌شوند.

قیمت مدل پایه آیفون ۱۱ پرو ۹۹۹ دلار است و برای خرید مدل پایه آیفون ۱۱ پرو مکس باید مبلغ ۱۰۹۹ دلار بپردازید که مدل پایه هر دو گوشی از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. پیش‌فروش این گوشی‌ها از ۱۳ سپتامبر آغاز می‌شود و از ۲۰ سپتامبر روانه‌ی بازار خواهند شد.

کد خبر 454573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha