چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۴
۰ نفر

عاشقان و ارادتمندان اهل بیت(ع) در نقاط مختلف استان‌های اصفهان، دارالعباده یزد و چهارمحال و بختیاری همزمان با عاشورای حسینی به یاد سرور و سالار شهیدان و یاران ایشان در دشت کربلا فریاد عاشقی سردادند و اشک ماتم ریختند.

داغداران کربلا

به گزارش همشهری، در اصفهان عزاداران با به‌راه انداختن دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی در سوگ شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان اشک ماتم ریختند. عزاداران حسینی به صورت متمرکز در میدان امام خمینی(ع) اصفهان تجمع کرده و به سوگواری پرداختند. مردم عزادار دارالعباده یزد نیز همزمان با عاشورای امام حسین(ع) در نقاط مختلف شهر اقدام به عزاداری و سوگواری کردند.

مراسم‌ عزاداری به صورت گسترده در نقاط شاخص استان یزد از جمله مسجد روضه محمدیه(حظیره)، مسجد جامع یزد، امامزاده جعفر(ع)، امامزاده سیدجعفر(ع)، حسینیه مریم‌آباد و دیگر نقاط استان برگزار شد. همچنین در مرکز چهارمحال و بختیاری دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در شهر به راه افتاد و این دسته‌ها بیشتر در اطراف امامزادگان حلیمه و حکمیه خاتون شهرکرد و چهارراه بازار حرکت می‌کردند. نماز ظهر عاشورا نیز در راستای زنده نگه‌داشتن آخرین نماز امام حسین(ع) به امامت حجت‌الاسلام «محمدعلی نکونام»، نماینده ولی فقیه در استان در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد اقامه شد. آیین تاسوعای حسینی نیز در این ۳ استان با حضور پرشور  عزاداران حسینی به یاد علمدار کربلا برگزار شد.

کد خبر 454541

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha