همشهری آنلاین: یک گردشگر از کشور ایتالیا که برای دیدن آیین‌عزاداری محرم به ابرکوه سفر کرده بود، گفت: عشق و علاقه مردم ایران به امام حسین (علیه السلام) به حدی است که نمی‌توان با هیچ ابزاری آنرا ثبت و توصیف کرد، باید از نزدیک آن را مشاهده کنید تا درک درستی از آن داشته باشید.

گردشگر ایتالیایی: عشق مردم ایران به امام حسین (علیه السلام) قابل توصیف نیست

به گزارش ایرنا، این گردشگر که به همراه تعدادی دیگر از  گردشگران اروپایی برای دیدار از آیین‌های عزاداری محرم به ابرکوه سفر کرده بود، در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا ادامه داد: من تاریخچه قیام امام حسین (علیه السلام)  را مطالعه کردم و امروز با اداب عزاداری یکی دیگر از مناطق ایران برای این رهبر دینی آشنا شدم.

وی با بیان اینکه برای چندمین بار استکه در ماه محرم به ایران سفر کرده و آیین عزاداری برخی شهرهای ایران را دیده،  خاطرنشان کرد: وقتی که به ایتالیا برگردم شکوه و عظمت این عزاداری را برای دوستان و آشنایان توضیح خواهم داد.

این گردشگر ایتالیایی که از مراسم عزاداری ابرکوه عکس و فیلم تهیه می‌کرد،  گفت: عزاداری ابرکوه برای من خیلی جالب است و من خوشحالم که در این مراسم مهم شرکت کردم.

وی در خصوص عزاداری مردم  شهرستان ابرکوه تصریح کرد: شکوه این مراسم قابل بیان نیست و عظمت آن بسیار زیاد است، به گونه ای که انسان تحت تاثیر آن قرار می گیرد.

شهرستان ابرکوه ۷۰ هیات مذهبی شناسنامه دار و سازماندهی شده دارد که یکی از این هیات‌ها ویژه بانوان است و زنجیرزنی همراه با موسیقی این شهرستان در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

کد خبر 454520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha