چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۷
۰ نفر

هنوز ۲ روز از خبر بازگشایی مرز خسروی نگذشته بود که خبر بسته شدن دوباره آن به گوش رسید.

مرز خسروی

هر چند هیچ کدام از مسئولان خبر بسته نشدن مرز را تایید نکردند. به گزارش همشهری، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی بلافاصله پس از انتشار خبر فوق در همان ساعات نخست با رد خبر بسته‌شدن مرز خسروی، گفت: این مرز هم‌اکنون باز بوده و جای نگرانی وجود ندارد. «احمد محمدی‌فر» برخی ناهماهنگی‌ها و معطلی‌ها در مرز خسروی را به دلیل تازه باز شدن آن طبیعی دانست و گفت: تردد زوار از این مرز بنا به توافق انجام‌شده را شاهد هستیم و سعی داریم همه این ناهماهنگی‌ها را رفع کنیم تا مشکلات حل شود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی اضافه کرد: بنا به توافقی که با دولت عراق داشتیم، مرز خسروی باز است و هیچ خبری مبنی بر بسته شدن این مرز صحت ندارد.  وی بیان کرد: توصیه‌ام به عمده زائرانی که از سوی کاروان‌هایشان در حال تردد از مرز خسروی هستند این است که مدیرانشان با سازمان حج و زیارت هماهنگ باشند و در صورت هرگونه دغدغه و نگرانی با مسئولانی که در مرز مستقر هستند، موارد را به آنها اطلاع دهند. در ادامه نیز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: مرز خسروی باز است و طبق هماهنگی‌هایی که با سازمان حج و زیارت صورت گرفته زائران می‌توانند در قالب کاروان‌های زیارتی از مرز خسروی عازم عتبات عالیات شوند.

«محمدابراهیم الهی‌تبار» در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی و قرارگاه ویژه اربعین حسینی مستقر در مرز گفت: مرز خسروی روز جمعه گذشته با حضور وزیران کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق بازگشایی شد که طبق هماهنگی‌ها و توافق صورت‌گرفته با کشور عراق، روز جمعه ۵ کاروان و روز شنبه نیز ۳۰۰ تن از زائران انفرادی از این مرز عازم عتبات عالیات شدند. وی اظهار داشت: با توجه به این‌که در منذریه و خانقین عراق هنوز امکانات خودرویی برای تردد انفرادی زائران با مشکل مواجه است، زائران می‌توانند در قالب کاروان از مرز خسروی تردد کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: هماهنگی‌های لازم با سازمان حج و زیارت انجام شده و کاروان‌ها می‌توانند از مرز خسروی عازم عتبات عالیات و کربلای معلا شوند. الهی‌تبار اظهار داشت: برای تردد زوار، ۴ قرارگاه در مرزهای عبوری کشورمان به عتبات عالیات مستقر شده که یکی از این قرارگاه‌ها خسروی است که نیاز بود در راستای اقداماتی که در منطقه انجام می‌دهند، بازدیدی داشته باشیم. وی گفت: خوشبختانه در حوزه‌های زیرساختی، امنیتی، راهسازی، راهداری و شهرداری همه دستگاه‌ها در حال انجام اقدام‌های لازم هستند و تاکنون نیز کارهای خوبی انجام شده است.

فرماندار قصرشیرین نیز در آخرین خبرها گفت: مرز رسمی خسروی باز و تردد زائران در حال انجام است. «مرادعلی تاتار» افزود: طی توافق صورت‌گرفته و تصمیم‌گیری‌هایی که در این نشست انجام شد، قرار شد که از بیستم شهریور به بعد شاهد افزایش ترددها و تسهیل در امر عزیمت زائران از مرز رسمی خسروی باشیم. وی ادامه داد: هم‌اکنون زائران عتبات عالیات می‌توانند به صورت کاروانی از مرز رسمی خسروی عازم عتبات عالیات شوند و مشکلی در رابطه با ترددها نداریم. طرف عراقی قرار است یک شرکت حمل‌ونقل برای تردد زائران در آن سوی مرز مستقر کند.

کد خبر 454510

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha