همشهری آنلاین: پس از باخت تیم ملی بسکتبال چین برابر نیجریه و از دست رفتن سهمیه المپیک برای این کشور چهره غمگین و اشک‌های «یائو مینگ» اسطوره بسکتبال این کشور و البته رئیس فدراسیون بسکتبال چین سوژه رسانه‌ها شد.

بسکتبال چین

ایرنا نوشت: تیم بسکتبال چین به عنوان میزبان جام‌جهانی ۲۰۱۹ فرصت خوبی برای کسب سهمیه المپیک داشت اما از آن استفاده نکرد و نتوانست به المپیک ۲۰۲۰ صعود کند و شاهد جشن صعود ملی‌پوشان ایران در پکن بود.

چین برای صعود به المپیک تنها به یک برد برابر نیجریه نیاز داشت اما برابر این تیم که خود به دنبال سهمیه المپیک بود باخت و سهمیه مستقیم حضور در المپیک توکیو را از دست داد.

در دقایق پایانی این مسابقه یائو مینگ رئیس فدراسیون و اسطوره بسکتبال این کشور که پشت نیمکت تیمش نشسته بود بارها با سرمربی تیم ملی صحبت می‌کرد و به مشاوره می‌داد. این تصاویر و در نهایت چهره غمگین و چشم‌های پراشک مینگ سوژه رسانه‌های چینی شده و بازتاب زیادی در میان بسکتبال دوستان این کشور داشته‌ است.

یائو مینگ بعد از این شکست تلخ در خانه خود را سرزنش کرده و تمام مسئولیت‌های باخت در جام‌جهانی را برعهده گرفته‌ است. برخی رسانه‌ها از اختلاف میان او و سرمربی تیم ملی چین صحبت کرده‌اند. زمانی که یائو با او در جریان بازی صحبت می‌کند و ژوکی ستاره جوان تیم وارد زمین می‌شود اتفاقی است که به اعتقاد تماشاگران با دخالت یائو مینگ رخ داده است.

این موضوع نشان می‌دهد که رئیس فدراسیون چین از عملکرد سرمربی تیم ملی کشورش راضی نیست و احتمال تغییر در کادر فنی این تیم وجود دارد. البته این مساله طبیعی نیز به نظر می‌رسد چرا که چین با برد برابر ونزوئلا در مرحله گروهی می‌توانست صعودش به المپیک را قطعی کند اما این اتفاق نیفتاد.

در کنار این موضوع بسیاری از بسکتبال‌دوستان چینی از عملکرد «یی ژیان لیان» ستاره توانمند خود نیز تمجید کرده‌اند و با اینکه چین باخته از عملکرد او راضی هستند.

یائو مینگ رئیس فدراسیون بسکتبال چین که در روز پایانی بازی‌های آسیایی جاکارتا با ۴ تیم بسکتبال کشورش پس از قهرمانی عکس یادگاری می‌گرفت امروز بعد از شکست گفته‌است: این من بودم که مردم کشورم را ناامید کردم. هواداران بسکتبال انتظار زیادی از تیمشان داشتند اما ما نتوانستیم این انتظار را برآورده کنیم.

وی افزود: جام جهانی پنجره‌ای بود که ما بتوانیم بیرون را ببینیم. ما فاصله بین بسکتبال کشورمان و جهان را دیدم.

کد خبر 454441

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha