شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

دکتر علی شهری - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران: آغاز سال تحصیلی جدید و مهر ۹۸ برای اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران بسیار حائز اهمیت است و به همین لحاظ برنامه‌ریزی مدون و خوبی برای تحویل پروژه‌های آموزشی تهران در پایان شهریور انجام داده‌ایم.

علی شهری

بالا بودن تراکم جمعیت دانش‌آموزی در کلاس‌های درسی مدارس استان تهران به‌خصوص در محله‌های مرکزی نسبت به میانگین کشوری، تلاش در جهت کاهش این تراکم با افزایش فضاهای آموزشی جدید، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس فرسوده، همه و همه دست به دست هم داده تا اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس شهر تهران، بهسازی و احداث فضاهای آموزشی مناسب، ایمن و استاندارد برای دانش‌آموزان را هرساله در آستانه فصل بازگشایی مدارس در دستور کار خود قرار دهد.  
اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تهران به فضاهای آموزشی واقع در مرکز پایتخت به لحاظ در برگیری جمعیت زیاد دانش‌آموزان توجه ویژه دارد. با عنایت به اینکه تعداد زیادی از مدارس این نواحی نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی هستند از خیّران مدرسه‌ساز برای تسریع در این امر دعوت کرده است. خیّران نیک‌اندیش مدرسه‌ساز همواره در کنار دولت و امر خطیر نوسازی مدارس بوده و هستند؛ در بیست‌ویکمین جشنواره خیّران مدرسه‌ساز استان تهران، خیّران گرانقدر بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای این کار تعهد کردند که نسبت به سال گذشته بیش از ۳ برابر شده است. ضمن اینکه در حال حاضر ۱۱ پروژه آموزشی با ۱۱۲ باب کلاس درس و ۱۳ هزار و ۴۹۲‌مترمربع مساحت توسط خیّران مدرسه‌ساز در مجموعه استان تهران در حال احداث است.  
امسال در حالی در پایتخت به استقبال مهر می‌رویم که در کل استان تهران تعداد، ۱۶۸ پروژه آموزشی با هزار و ۷۶۹ باب کلاس درس و ۲۵۶ هزار و ۸۱۳‌مترمربع مساحت در دست اجراست و فعالیت عمرانی در حوزه آموزشی این پروژه‌ها جریان دارد، این بدان معناست که حتی در شرایط اقتصادی موجود نیز وقفه‌ای در ساخت فضاهای آموزشی برای دانش‌آموزان ایجاد نخواهد شد و کار با قدرت در حال پیشرفت است.  
خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در آستانه سال تحصیلی جدید آموزشی ۵۷ پروژه آموزشی با ۵۷۱ کلاس درس و بیش از ۷۲ هزارمترمربع مساحت در اول مهرماه تحویل ادارات آموزش و پرورش در پایتخت می‌شود تا با تحویل این فضاهای آموزشی جدید شاهد بهره‌مندی دانش‌آموزان از کلاس‌های درس استاندارد و ایمن باشیم.

کد خبر 454388

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha