همشهری آنلاین: شرکت بوئینگ آزمایش‌های نهایی را روی تازه‌ترین هواپیمای پهن‌پیکر خود به دلیل خراب شدن یکی از درهای بخش بار آن زیر آزمایش پرفشار به حالت تعلیق درآورد.

نشان شركت بوئينگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، سخنگوی بوئینگ روز شنبه اعلام کرد نتیجه آزمایش روز پنجشنبه روی هواپیمای پهن‌پیکر ۷۷۷X مثبت نبود و به همین دلیل روند انجام آزمایش‌های نهایی برای ورود این هواپیما به خطوط هوایی متوقف می‌شود. ظاهرا یکی از درهای بخش بار با فشار زیاد و حالت انفجار به سمت بیرون باز شده و این اتفاق در شرایطی افتاده که هواپیما روی زمین بوده است.

بر اساس آنچه در گزارش روزنامه سیاتل‌تایمز آمده، بوئینگ همچنان به پروژه آماده‌سازی هواپیمای ۷۷۷X ادامه می‌دهد اما آزمایشی که با شکست مواجه شد در واقع بخشی از آزمایش‌های مورد نیاز و ضروری برای گرفتن تایید اداره هوانوردی فدرال آمریکا بود. کارشناسان بوئینگ در حال بررسی حادثه رخ‌داده برای در بخش بار هستند که باید بتواند در شرایط پرفشار بسیار خوب و بدون نقص عمل کند.

بوئینگ پیش‌تر هم فرآیند ورود هواپیمای پهن‌پیکر ۷۷۷X را به خطوط هوایی آمریکا به تعویق انداخته بود. بهانه پیشین این شرکت بزرگ وجود مشکل در سیستم موتور هواپیما مربوط به شرکت جنرال الکتریک بود.

پس از سقوط مرگبار دو هواپیمای ۷۳۷مکس در اندونزی و اتیوپی و مرگ دلخراش ۳۴۶ نفر، شرکت بوئینگ ناچار شد زیر شدیدترین فشارها از سوی افکار عمومی این نوع هواپیما را زمین‌گیر کند.

کد خبر 454381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha