همشهری آنلاین: رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از تدوین آیین‌نامه راه‌اندازی موسسات جذب دانشجویان غیرایرانی خبر داد.

دانشجوي غير ايراني

به گزارش مهر، مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به جزئیات ایجاد موسسات جذب دانشجوی خارجی، گفت: برای جذب دانشجوی خارجی نیاز بود که در خارج کشور به شکل متمرکز کار کنیم.

وی ادامه داد: همان‌گونه موسسات اعزام دانشجو در داخل کشور فعال هستند، نیاز بود که آیین‌نامه موسسات جذب دانشجویان غیرایرانی نیز به تصویب برسد.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: بر اساس این آیین‌نامه، افرادی می‌توانند در زمینه راه‌اندازی موسسات جذب دانشجوی خارجی فعالیت کنند که خوشنام بوده و بتوانند با تبلیغ مناسب دانشگاه‌های ما با کشورهای مختلف ارتباط برقرار کرده و داوطلبان را شناسایی و به دانشگاه‌ها معرفی کنند. این مسیری است که خیلی کشورها رفته‌اند و ما نیز امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.

صدیقی یادآور شد: افراد واجد شرایط با دریافت مجوز از سازمان امور دانشجویان می‌توانند به تاسیس این مراکز در خارج از کشور اقدام کنند. در این زمینه آماده دریافت درخواست‌ها هستیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان یادآور شد: یک موسسه امکان فعالیت برای جذب دانشجوی خارجی از تمام کشورها ندارد و هر موسسه تنها برای جذب دانشجوی خارجی از دو یا سه کشور می‌تواند فعالیت کند.

کد خبر 454349
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha