همشهری آنلاین: مسئولان شرکت آمازون برای اشتباه خود در ارسال زودهنگام نسخه‌هایی از رمان جدید مارگارت اتوود نویسنده مشهور کانادایی رسماً عذرخواهی کرد.

آمازون

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، مسئولان شرکت آمازون برای اشتباه خود در ارسال زودهنگام نسخه‌هایی از رمان جدید مارگارت اتوود نویسنده مشهور کانادایی رسماً عذرخواهی کرد. رمان اظهارات دنباله داستان سرگذشت ندیمه قرار است به طور رسمی دهم سپتامبر وارد بازار کتاب شود.
 
فروشگاه آمازون آمریکا ۸۰۰ نسخه از این رمان را برای مشتری‌های خود ارسال کرده است که با واکنش بسیاری از کتابفروشان آمریکا و انگلیس روبرو شد. ارسال زودهنگام کتاب موجب عصبانیت بسیاری از این کتابفروشان شده است.
 
کتابفروشان می‌گویند مشتری‌های کتاب برای تحویل کتاب به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند درحالی که هنوز یک هفته به انتشار رسمی کتاب مانده است. آمازون روز چهارشنبه چهارم سپتامبر سفارش زودهنگام مشتری‌های خود را برای خرید کتاب اجابت کرده بود.
 
آمازون این اقدام خود را اشتباه فنی خطاب کرد و از مخاطبان این کتاب و کتابفروشی‌ها عذرخواهی کرد. یک سخنگوی این شرکت گفته است به خاطر این اشتباه فنی از همه مخاطبان این کتاب و نویسنده آن عذرخواهی می‌کنیم. ما برای ارتباط خودمان با نویسندگان و ناشران احترام قائل هستیم و البته بروز چنین اشتباهاتی در کار تجارت کتاب اجتناب ناپذیر است.
 
رمان دنباله سرگذشت ندیمه با عنوان اظهارات در لیست نامزدهای نهایی جایزه کتاب بوکر قرار گرفته است. این رمان قرار است دهم سپتامبر به طور همزمان در آمریکا و انگلیس از سوی انتشارات پنگوئن روانه بازار کتاب شود. سه شنبه این هفته قرار است مارگارت اتوود در یک برنامه ویدیویی حضور یابد تا به طور رسمی انتشار دنباله رمانش را اعلام کند.
 
سرگذشت ندیمه تقلای یک زن برای نجات پیدا کردن از یک پادآرمان‌شهر در امریکای آینده را دنبال می‌کند، جایی که زن‌ها حقوق محدودی دارند، به عنوان ابزاری برای تولیدمثل از آنها استفاده می‌شود و اجازه نوشتن یا خواندن ندارند.
 
انجمن ناشران آمریکا (ABA) نیز در بیانیه‌ای این اشتباه شرکت آمازون را تاسف انگیز خطاب کرده است و می‌گوید واقعاً از بروز چنین اشتباهاتی توسط آمازون ناامید شدیم.

کد خبر 454337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha