مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توسعه دیپلماسی شهری را برای پیش‌برد منافع ملی مفید دانست و از سفر حناچی به اروپا دفاع کرد.

حناچی در پنل تخصصی نوآوری شهری اجلاس یونیدو

مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شهرنوشت با اشاره به سفر حناچی به اتریش و آلمان گفت: من معتقدم که غیر از تقویت بنیه دفاعی، نظامی و اقتدار تسلیحاتی، راه‌های دیگری نیز برای حمایت از منافع ملی وجود دارد که دیپلماسی شهری یکی از آنها به شمار می‌رود.

او ادامه داد: بعضا نمایندگان مجلس دیپلماسی پارلمانی را پیش می‌برند، بعضا دیپلماسی فعال توسط وزارت امور خارجه پیش می‌رود و دیپلماسی شهری نیز توسط شهرداری‌ها و شوراها پیگیری می‌شود.

کواکبیان گفت: دیپلماسی شهری می‌تواند برای برقراری ارتباط، گسترش ارتباطات و پیشبرد منافع ملی بسیار مفید باشد، به همین دلیل است که من از اقدام شهردار تهران مبنی بر سفر به پایتخت‌های دیگر کشورها حمایت می‌کنم؛ حتی معتقدم برای دیپلماسی شهری کمی دیر هم شده است و باید خیلی زودتر از این‌ها در این مسیر پا می‌گذاشتیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دیپلماسی شهری لزوما در ارتباط با شهرهای اروپایی نیست که معنا دارد، بلکه می‌توانیم بر ارتباط پایدار و مثبت میان کلان‌شهرها و شهرهای مهم کشورهای همسایه نیز حساب کنیم و در قالب ارتباطات دوجانبه به تبادل تجربیات و همکاری‌های بلندمدت بپردازیم.

کد خبر 454332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha