یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲
۰ نفر

محسن محمودصفری: مسابقه‌های جهانی کشتی آزاد و فرنگی از ۲۳شهریورماه در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار خواهد شد.

كشتي آزاد

رقابت‌ها در ۱۰وزن برگزار می‌شود که در ۶وزن، نفر اول تا پنجم سهمیه المپیک می‌گیرند. تیم ایران با ۲۰کشتی‌گیر در این مسابقه‌ها حاضر می‌شود تا ناکامی رتبه‌های ششم و یازدهمی سال پیش را جبران کند ولی مانع بزرگ‌تری بر سر راه آزادکاران و فرنگی‌کاران ایران در نورسلطان وجود دارد و آن هم قرعه نحس است!

رژیم  اشغالگر قدس قصد دارد ۵کشتی‌گیر به مسابقه‌های جهانی قزاقستان اعزام کند. ۴نفر از آنها اصالتی روسی دارند. ۳کشتی‌گیر اسرائیلی در رشته آزاد حضور دارند و ۲کشتی‌گیر در رشته فرنگی وزن‌کشی خواهند کرد. یوری کلاشینکف، سرشناس‌ترین کشتی‌گیر اسرائیل است که در وزن ۸۶کیلوگرم حضور دارد. این کشتی‌گیر اهل مسکو، برای ایرانی‌ها نامی بسیار آشناست. او بود که سبب شد علیرضا کریمی در اوج آمادگی در مسابقات‌ امیدهای جهان قید مدال را بزند و به یک حریف روس مصلحتی ببازد. کلاشینکف در مسابقات امیدهای جهان۲۰۱۷ مدال برنز را گرفت ولی علیرضا کریمی با محرومیت ۶ماهه شانس حضور در قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ را نیز از دست داد.

حسن یزدانی، نماینده ایران در ۸۶کیلوگرم و یکی از پرامیدترین کشتی‌گیران تیم ایران است. در المپیک گذشته او تنها کشتی‌گیر طلایی ایران بود.  ۲کشتی‌گیر آزادکار دیگر  از رژیم صهیونیستی در اوزان ۵۷ و ۷۹کیلوگرم حضور دارند. وزن ۵۷کیلوگرم مثل ۸۶کیلوگرم از اوزان المپیکی است. رضا اطری در وزن ۵۷کیلوگرم و بهمن تیموری در وزن ۷۹کیلوگرم ۲کشتی‌گیر ایرانی هستند که امکان روبه‌روشدن با کشتی‌گیر رژیم اشغالگر  برای آنها وجود دارد.

در بین ملی‌پوشان کشتی فرنگی بیشترین شانس کسب مدال را باید برای اوزان ۷۷ و ۸۲کیلوگرم قائل بود؛ جایی که محمدعلی گرایی و سعید عبدولی حضور دارند. هر دو عنواندار جهان هستند و سابقه بارها حضور در مسابقات جهانی را دارند. گرایی شانس مسلم کسب سهمیه المپیک توکیو و عبدولی شانس اصلی مدال طلای جهان در وزن ۸۲کیلوگرم (وزن غیرالمپیکی) است. حضور ۲ اسرائیلی در وزن‌ گرایی و عبدولی نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.

کد خبر 454320

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha