همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزیر بهداشت از اقدامات وزارت بهداشت درباره پیشگیری از وقوع تخلف در پایان‌نامه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: پایان‌نامه‌های علوم پزشکی اختیاری هستند.

باقر لاريجاني

به گزارش مهر، دکتر باقر لاریجانی با اعلام این خبر افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک کار وسیعی در حوزه پایان‌نامه‌ها انجام داده است و گزارش تحقیقی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تخلف در پایان‌نامه‌ها ارائه شد، از سوی وزارت بهداشت انجام گرفت.

وی افزود: مشکلاتی که در پایان‌نامه‌ها وجود دارد را گزارش کردیم اما در مجموع دانشگاه‌های علوم پزشکی از همه بخش‌ها تخلفات کمتری دارند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: از زمان ارائه آن گزارش، وضعیت پایان‌نامه‌های تحصیلی را دنبال کرده‌ایم و به تازگی بازبینی در مورد پایان‌نامه‌ها انجام داده‌ایم که در ماه‌های آینده نهایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از پایان‌نامه‌های حوزه علوم پزشکی اختیاری است و به دانشگاه‌های علوم پزشکی تأکید کردیم نیازی به اجبار در ارائه پایان‌نامه در گروه پزشکی نیست.

لاریجانی یادآور شد: به دنبال این هستیم که پایان‌نامه‌ها الکترونیکی شده و به مقاله علمی تبدیل شوند. این پروژه تقریبا به زودی تکمیل شده و به دانشگاه‌ها اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی، شورای اخلاق در پژوهش تشکیل شده است تا به تخلفاتی که در زمینه آموزش و پژوهش در بخش پایان‌نامه‌ها رخ می‌دهد به طور جدی رسیدگی شود. این کمیته‌های اخلاق بر رعایت اخلاق در موضوعات پژوهشی و مقالات تاکید جدی دارند.

کد خبر 454229
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha