همشهری آنلاین: مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: دشمنان از حضور باشکوه زائران ایران در عتبات هراسان هستند و به همین دلیل بدنبال تفرقه‌افکنی و ایجاد دو دستگی بین زائران هستند.

عتبات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق و محسن نظافتی مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق به همراه هیاتی با فاضل ابودگه تولیت خیمه‌گاه امام حسین(ع)   دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در این دیدار گفت: با توجه به افزایش جمعیت زائران ایرانی در دهه اول محرم و همچنین حذف روادید زائران ایرانی در محرم و صفر در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی شایسته، برنامه‌های فرهنگی مطلوبی را برای زائران در کربلای معلا برگزار کنیم.

وی از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان عتبات مقدسه در کربلا برای هماهنگی جهت برگزاری باشکوه مراسم‌های این ایام خبر داد.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به استقبال گسترده ایرانی‌ها از زیارت عتبات گفت: دشمنان از این استقبال و حضور باشکوه زائران هراسان هستند و به همین دلیل بدنبال تفرقه‌افکنی و ایجاد دو دستگی بین زائران هستند.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است گاهی  برخی از تنش‌های جزئی بین بعضی از افراد کشور ایران و عراق رخ دهد؛   اگرچه بسیار جزئی و کوچک‌است اما دشمنان از این فرصت سوء استفاده می‌کنند. باید با هوشیاری کامل این مسائل نظارت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی یادآور شد: البته ما زائران را توجیه می‌کنیم تا قوانین و مقرارت کشور عراق را رعایت کنند و به آن احترام‌ بگذارند. در جلسات مشترک میان روحانیان، مدیران و مداحان کاروان‌ها، از آنان خواسته‌ایم که به زائران در مورد این موضوعات تذکر دهند و بر رعایت این قوانین تاکید کنند.

کد خبر 454186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha