عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر معتقد است برخی برای طرح زیست شبانه بهانه‌های غیرمنطقی می‌آورند.

حیات شبانه

حسن خلیل‌آبادی در این رابطه به ایلنا گفت: «برخی افراد بهانه‌های غیرمنطقی برای طرح زیست شبانه می‌آورند، درحالی‌که این طرح در تهران اتفاق افتاده و وجود دارد. اظهارنظر حق همه است، اما آنچه مهم است، توجه به این مسئله است که طرح زیست شبانه در تهران اتفاق افتاده و وجود دارد. زیست شبانه در تهران همین حالا نیز در حال رخ دادن است، شما هر ساعتی از شب که بخواهید جریان زندگی را در تهران می‌بینید. حتی در نیمه شب پشت ترافیک چراغ قرمز هم می‌مانید، در نتیجه این یک واقعیت است که وجود دارد. اما ما می‌خواهیم آن را ساماندهی و قانونمند کنیم و از امکانات شهرداری بیشتر استفاده شود و قسمت‌های دیگر اجرایی نیز متناسب با وظایف خود کمک کنند تا این طرح پیش برود. »

او ادامه داد: «بخش عمده‌ای از اقتصاد که در شب متوقف می‌شود می‌تواند به جریان بیفتد و به‌کار گرفته شود و با این وضع اقتصادی نامناسب به اشتغال کمک کند، از طرفی امنیت شهر را بالا می‌برد، زیرا نقاطی که خالی از حضور مردم در شب است، به پناهگاه آسیب‌های اجتماعی تبدیل می‌شود. برای مثال بازار تهران وقتی از فعالیت متوقف می‌شود، پناهگاه معتادین و امثالهم می‌شود. »

عضو شورای شهر با اشاره به اینکه این طرح علاوه بر آنکه به اقتصاد و ‌امنیت کمک کند، منجر به نشاط اجتماعی نیز می‌شود، عنوان کرد: «مردم در روز، به‌دلیل مشغله کاری نمی‌توانند از فرصت‌های تفریحی به اندازه کافی استفاده کنند، در نتیجه شب فرصت مناسبی برای این کار است. اگر مضراتی نیز داشته باشد، ‌این محسنات به آن برتری دارد. »

خلیل آبادی درباره اینکه گفته می‌شود طرح زیست شبانه مروج فرهنگ غربی است، تأکید کرد: «اینها بهانه‌های غیرمنطقی و غیرموجه است که برای این طرح می‌آورند، مردم در شب‌های محرم وماه رمضان در خیابان‌ها هستند و اصلا اجازه فعالیت‌هایی که در غرب رخ می‌دهد در ایران فراهم نیست. فعالیتی که در غرب به هنگام شب رخ می‌دهد، ‌در روز هم انجام می‌شود، در نتیجه این‌گونه نیست که مردم تنها شبها، مسائلی که برای ما منکرات است را پیگیری کنند. ایران کشوری اسلامی است و قوانینی دارد و در چارچوب آنها عمل خواهد شد. اتفاقا ساماندهی زیست شبانه مانع ‌بسیاری از کارهایی که به‌صورت زیرزمینی در شب رخ می‌دهد، می‌شود. این طرح باعث هدایت اوقات فراغت به سمت و سویی سالم می‌شود. »

او درخصوص رفع ایرادات و رأی صادره از سوی شورای حل اختلاف، گفت: «حضور مردم، خود امنیت به همراه دارد و شورای حل اختلاف رأی را به نفع این طرح صادر کرده است. » 
 

کد خبر 454179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha