جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

مراسم شیرخوارگان حسینی، همزمان با اولین جمعه ماه محرم، دیروز در ۶۲۰۰ نقطه کشور برگزار شد و هزاران مادر همراه با کودکان شیرخواره خود به یاد حضرت علی‌اصغر(ع) در این آیین حضور یافتند و سوگواری کردند.

شیرخوارگان حسینی

به گزارش همشهری، مادران با اشک چشم و زمزمه یا علی‌اصغر(ع)، با غربت و تنهایی رباب، مادر کودک شیرخوار دشت کربلا ابراز هم‌دردی کردند. این مراسم در استان‌های خوزستان، لرستان و ایلام همچون هر سال به شکلی باشکوه برگزار شد و هزاران کودک در لباس حضرت علی‌اصغر(ع)، کودک ۶ ‌ماهه امام‌حسین‌(ع) ، در این مراسم شرکت داده شدند.

در خوزستان این مراسم باشکوه در ۳۰۰ نقطه شهری و روستایی و در مرکز استان نیز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برپا شد. در لرستان نیز مردم شهرها و روستاهای مختلف این آیین هر ساله را برگزار کردند و به یاد مظلومیت علی‌اصغر(ع که بر اثر تشنگی و تیر دشمنان به شهادت رسید، اشک ریختند و کودکان خود را بالای سر و دست گرفتند.

در شهر خرم‌آباد این مراسم، علاوه بر در مصلا که محور اصلی این مراسم است، در حرم حضرت زید بن‌ علی، هیات مساکین‌الزهرا و حسینیه ثارالله سپاه نیز برگزار شد. مراسم شیرخوارگان حسینی مصلای خرم‌آباد با حضور ۱۵ هزار نفر از مادران و کودکان و سایر مردم برپا شد. شهرها و روستاهای استان ایلام نیز دیروز جمعه رنگ و بوی سوگواری برای حضرت علی‌اصغر(ع) را به خود گرفت. ساکنان مرکز این استان این مراسم را در مصلای بزرگ شهر برگزار کردند.

کد خبر 454128

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha