پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش باران در گیلان و مازندران طی چند روز آینده، از برقراری گرد و خاک در جنوب خوزستان و منطقه زابل در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

گرد و خاک در خوزستان و سیستان و بلوچستان

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه امروز (پنجشنبه ۱۴ شهریور) برای گیلان و غرب مازندران بارش باران رخ خواهد داد، گفت: فردا و پس‌فردا (جمعه و شنبه ۱۵ و ۱۶ شهریور) برای این مناطق بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.  

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته پیش رو (۱۷ و ۱۸ شهریور) با نفوذ جریانات شمالی کاهش نسبی دما برای نوار شمالی کشور و در گیلان و غرب مازندران بارش باران خواهیم داشت.  

به گفته وظیفه، بعدازظهر و اوایل شب دو روز آینده برای برخی مناطق استان اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، سمنان، مازندران و شمال شرق تهران افزایش ابر، رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.  

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه (۱۶ تا ۱۸ شهریور)، در برخی مناطق استان اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی در مورد وضعیت گرد و  خاک خوزستان و سیستان و بلوچستان بیان کرد: طی سه روز آینده با توجه به افزایش سرعت وزش باد در جنوب خوزستان و مناطق شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، رخداد گرد و خاک دور از انتظار نیست.  

وظیفه در پایان با اشاره به اینکه امشب هوای تهران صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد است، گفت: فردا (جمعه ۱۵ شهریور)، هوای تهران صاف خواهد بود. بالاترین و پایین‌ترین حد دمای تهران در این روز ۳۲ و ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین پس‌فردا (شنبه ۱۶ شهریور)، هوای پایتخت صاف و گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۳ و ۲۱ درجه سانتیگراد خواهد بود.

کد خبر 454016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha