مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

آوا صادق -‌ اراک- خبرنگار: مطالبات بیمه‌ای دانشگاه علوم پزشکی اراک یکی از معضلات و دغدغه‌های این دانشگاه است که مشکلات بسیار جدی را در مسیر ارائه خدمات شهروندان ایجاد کرده است.

طلب میلیاردي دانشگاه علوم پزشکی از شركت‌هاي بيمه‌اي

همین مسأله سبب شده تا این دانشگاه در زمینه پرداخت‌های خود به کارکنان با مشکلات جدی مواجه شود. این در حالی است که این دانشگاه مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان از بیمه‌های مختلف در استان طلب دارد. پرداخت به‌موقع از سوی بیمه‌های مختلف می‌تواند خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان را ارتقا دهد و بی‌شک تحقق این موضوع می‌تواند رضایت حداکثری شهروندان را به همراه داشته باشد.

حوزه بهداشت و درمان یکی از بخش‌های مهم و اصلی در حفظ و ارتقای سلامت جامعه است. این بخش بیشترین میزان خدمات به شهروندان برای داشتن جامعه‌ای سالم و پویا را ارائه می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت رفع این مشکل مالی می‌تواند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد. حوزه بهداشت و درمان به دلیل اهمیت آن در سلامت و بهداشت عمومی نباید معطل مشکلات مالی بماند. حوزه بهداشت و درمان موضوع مهمی است که نیاز به نگاهی معنوی دارد و نباید موضوعات و مشکلات مالی در این بخش ایجاد شود و تأثیری در روند بهداشت 
و درمان بگذارد.

  • افزایش خدمات درمانی با دریافت مطالبات 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این مورد می‌گوید: مطالبات بیمه‌ای یکی از دغدغه‌ها و مشکلات اصلی دانشگاه علوم پزشکی است که همین مسأله مشکلات بسیاری را در بخش‌های مختلف این حوزه ایجاد کرده است. «سید محمد جمالیان» بیان می‌کند: پرداخت نکردن به موقع بدهی‌ها توسط بیمه‌ها و به دنبال آن پرداخت نشدن به‌موقع دستمزد نیروهای این دانشگاه ارائه خدمات در این حوزه را با چالش‌های جدی مواجه کرده است. بنابراین بیمه‌ها باید در پرداخت بدهی‌های خود به این دانشگاه جدیت بیشتری داشته باشند تا در بهداشت و سلامت مردم و جامعه خللی ایجاد نشود.

وی ادامه می‌دهد: بیشترین میزان مطالبه این دانشگاه از تأمین اجتماعی است که قطعاً جدیت بیشتر در پرداخت بدهی توسط تأمین اجتماعی می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در این دانشگاه را برطرف کند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک می‌افزاید: دریافت مطالبات بیمه‌ای می‌تواند کیفیت و کمیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را به همراه داشته باشد. زیرا ارائه خدمات به بهترین شکل به شهروندان یکی از وظایف اصلی این دانشگاه در حوزه بهداشت و درمان است.

جمالیان اظهار می‌کند: مطالبات بیمه‌ای دانشگاه علوم پزشکی با توجه به شرایط اقتصادی حاکم در کشور قابل درک است، اما مسئولان نباید اجازه دهند سلامت و درمان که موضوعی مهم و حیاتی برای افراد و جامعه است دچار چالش و مشکل شود. بنابراین باید برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی  شود و هرچه زودتر مسائل و مشکلات مربوط به این بخش را برطرف کرد.

وی می‌گوید: دریافت نکردن به‌موقع مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی از سازمان‌های بیمه‌ای موجب ایجاد مشکل تأمین اعتبار و به تبع آن تأخیر در پرداخت بدهی‌های دانشگاه‌ها به شرکت‌های دارویی و کارکنان شده، اما با این حال ما همه تلاش خود را انجام داده‌ایم تا مشکلات در این بخش‌ها به حداقل برسد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان می‌کند: اگر این مشکل به صورت جدی و ۱۰۰ درصدی برطرف نشود، اتخاذ هرگونه تدبیر و تمهیداتی در این حوزه از سوی دانشگاه ابتر خواهد ماند و نمی‌توانیم به نتایج دلخواه در این بخش دست یابیم.

  • پرداخت ۵۲ میلیارد تومانی به علوم پزشکی 

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی نیز با بیان این‌که تأمین اجتماعی برای پرداخت بدهی خود به دانشگاه علوم پزشکی از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند می‌گوید: تا پایان شهریور سال گذشته این سازمان مبلغ ۶۸ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان از بدهی خود به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان را پرداخت کرده است. «ثریا پازوکی» بیان می‌کند: از میزان پرداخت بدهی به دانشگاه‌های علوم پزشکی حدود ۵۲ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی اراک پرداخت شده، این در حالی است که میزان بدهی این سازمان به دانشگاه علوم پزشکی ۱۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده بود.

وی ادامه می‌دهد: مدیریت درمان تأمین اجتماعی به دنبال رفع این مشکل و پرداخت بدهی خود به مراکز طرف قرارداد تأمین اجتماعی است و رفع این مشکل را با جدیت به منظور ارائه خدمات درمانی بهتر به بیمه‌گران دنبال می‌کند. مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی می‌افزاید: ما به دنبال برگرداندن اعتبار تأمین اجتماعی هستیم. زیرا تسویه بدهی توسط تأمین اجتماعی منجر به استفاده بهتر افراد بیمه شده از خدمات بیمه خواهد شد. پازوکی اظهار می‌کند: ارائه خدمات به افراد بیمه شده توسط تأمین اجتماعی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اهداف تأمین اجتماعی است تا شهروندان بتوانند خدمات بهتر و با کیفیت‌تری را دریافت کنند.

  • پرداخت ۱۵۰ میلیارد ریال از سوی بیمه سلامت

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی با بیان این‌که ۱۵۰ میلیارد ریال از سوی این بیمه به مؤسسات طرف قرارداد پرداخت شده می‌گوید: بیمه سلامت برای تسویه بدهی فروردین امسال این مبلغ را به مؤسسات طرف قرارداد پرداخت کرده است. «محمدرضا جیریایی» بیان می‌کند: از میزان پرداختی ۱۵۰ میلیارد ریالی به مؤسسات طرف قرارداد ۴۰ میلیارد ریال به بخش خصوصی و ۱۱۰ میلیارد ریال به مؤسسات دولتی و دانشگاهی برای تسویه بدهی به این مراکز که طرف قرارداد با بیمه سلامت استان مرکزی بوده‌اند صرف شده است.

وی ادامه می‌دهد: بدهی‌های بیمه سلامت به دانشگاه‌های علوم پزشکی ساوه و خمین تا پایان بهمن و سایر مؤسسات طرف قرارداد اداره کل بیمه تا پایان آذر سال گذشته پرداخت شده و علاوه بر این پرداختی‌ها، تسویه حساب بدهی‌های معوقه سایر بخش‌های طرف قرارداد بیمه سلامت این استان در دستور کار قرار دارد و این مهم با جدیت دنبال می‌شود. مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی می‌افزاید: ۷۳۰ مؤسسه طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی خدمت‌رسانی و ارائه خدمات درمانی به افراد زیر پوشش این اداره کل را عهده‌دار هستند. جیریایی اظهار می‌کند: بیمه سلامت استان نیز با جدیت پرداخت بدهی خود به سازمان‌ها و مؤسسات طرف قرارداد را دنبال می‌کند و این اقدام یکی از اولویت‌های بیمه سلامت استان است.

کد خبر 453917

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha