چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: چهار سال پس از بردن دومین اسکار بهترین فیلم بین‌المللی، مجارستان امسال با «آنها که باقی ماندند» بخت خود را برای بردن جایزه سوم در نود و دومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار می‌آزماید.

فيلم اسب‌هاي ربوده‌شده نماينده نروژ در اسكار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، کمیته اسکار مجارستان پس از برگزیدن گزینه نهایی خود، «آنها که باقی ماندند» را با عبارت «داستانی شاعرانه از قدرت شفابخش عشق در اوج درگیری، فقدان و ضربه روانی» توصیف کرد. این فیلم به کارگردانی بارناباس توث رابطه لطیف میان دو بازمانده هولوکاست و زندگی آنها را بین سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۳ روایت می‌کند.

«آنها که باقی ماندند» در نخستین نمایش جهانی در جشنواره تلوراید روی پرده رفت و به مذاق تماشاگران خوش آمد. قرار است فیلم در آینده نزدیک در آمریکای شمالی هم به نمایش درآید تا مشکلی برای رقابت در بخش اسکار بهترین فیلم بین‌المللی نداشته باشد. مجارستان از ۱۹۶۵ تا امروز هر سال به اسکار نماینده معرفی کرده و دو بار در ۱۹۸۱ با «مفیستو» ساخته ایشتوان سابو و ۲۰۱۵ با «پسر شائول» لاسلو نمس آن را برده است.

سینمای نروژ که تا امروز پنج نامزد در بخش بهترین فیلم بین‌المللی (بهترین فیلم خارجی‌زبان تا دوره گذشته) داشته، امسال می‌تواند با «اسب‌های ربوده‌شده» به بردن نخستین جایزه اسکار خود امیدوار باشد. فیلم یک اقتباس ادبی است از رمان کلاسیک پر پترسن به کارگردانی هانس پیتر مولاند که زمستان گذشته در جشنواره برلین به نمایش درآمد و جایزه خرس نقره‌ای دستاورد شگفت هنری را برای فیلمبردارش به ارمغان آورد.

استلن اسکارسگارد در «اسب‌های ربوده‌شده» نقش مردی تنها را بازی می‌کند که تنها در جنگل‌های نروژ روزگار می‌گذراند. او در خیال خود به تابستان ۴۰ سال پیش می‌رود؛ زمانی که زندگی‌اش برای همیشه دگرگون شد. فیلم در جوایز آماندا (همسان نروژی اسکار) پنج جایزه از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان را برده است. آخرین نماینده نروژ در جمع نامزدهای اسکار «کُن-تیکی» در سال ۲۰۱۲ بود.

کد خبر 453899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha