همشهری آنلاین: آمبولانس‌های دولتی از پذیرش درخواست بیماران یا خانواده‌شان برای انتقال به بیمارستان خصوصی امتناع می‌کنند، این درحالیست که رئیس اورژانس کشور می‌گوید استثنائی برای انتقال بیمار توسط آمبولانس دولتی به بیمارستان خصوصی وجود دارد.

آمبولانس

به گزارش فارس، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور درباره خودداری اورژانس ۱۱۵ از انتقال بیماران به بیمارستان‌های خصوصی و نظامی،  گفت: برنامه‌ریزی اورژانس این گونه است که اگر بیمار در شرایط حادی از لحاظ جسمی قرار داشته باشد آمبولانس موظف است تا وی را به نزدیک‌ترین بیمارستان محل انتقال دهد.  در این شرایط آمبولانس موظف است بیمار را به هر یک از بیمارستان‌های خیریه، دولتی، خصوصی یا نظامی منتقل کند اما اگر بیمار شرایط حادی نداشته باشد اولویت اورژانس انتقال بیماران به مراکز درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: پس از انتقال بیمار به مراکز درمانی دولتی اگر حال عمومی وی رو به بهبود برود، شخص می‌تواند برای ادامه درمان به مراکز خصوصی مراجعه کند.

کولیوند افزود: لازم به ذکر است اگر بیماری در یک ماه گذشته پرونده‌ای در یک بیمارستان خاص داشته باشد آمبولانس وی را به بیمارستان مدنظر منتقل خواهد کرد.

وی در پاسخ به گلایه‌های هموطنان در زمینه پذیرش نکردن مراکز درمانی خصوصی توضیح داد: پس از مراجعه آمبولانس به بیمارستان‌ها تمام مراکز درمانی موظف هستند بیمار را پذیرش کنند و هیچ بیمارستانی حق ندارد از پذیرش بیمار بدحال خودداری کند.

کد خبر 453889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha