همشهری آنلاین: نخستین نمایش رسمی فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» در بخش افق‌های جشنواره ونیز با استقبال گسترده و چند دقیقه تشویق پیاپی تماشاگران همراه شد.

كارگردان و بازيگران متري شيش و نيم در ونيز

به گزارش همشهری آنلاین، «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی که تنها نماینده سینمای ایران در هفتاد و ششمین جشنواره ونیز است، روز گذشته با حضور کارگردان جوان، بازیگران و مدیر فیلمبرداری در بخش افق‌ها روی پرده رفت. روستایی همراه با پیمان معادی، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، هومن بهمنش و محمد اطبایی (پخش‌کننده فیلم) مقابل دوربین عکاسان حاضر در لیدو قرار گرفتند.

متری شیش و نیم | درون دنیایی متفاوت از ابد و یک روز

«متری شیش و نیم» یکی از ۱۹ فیلم حاضر در بخش بخش افق‌هاست که دومین بخش مسابقه رسمی جشنواره ونیز به شمار می‌رود. دومین تجربه کارگردانی روستایی پس از «ابد و یک روز» شامگاه دوشنبه دو نمایش در ونیز داشت و جز نمایش رسمی روز سه‌شنبه، روز چهارشنبه هم بار دیگر اکران می‌شود. محمدزاده که دو سال پیش با «بدون تاریخ، بدون امضا» بهترین بازیگر مرد بخش افق‌ها شد، چهره آشنای تماشاگران ونیز است.

پس از پایان کار عکاسان، گروه تولید «متری شیش و نیم» با لباس رسمی روی فرش قرمز لیدو رفتند و وارد سالن ۱۵۰۰ نفری دارسنا شدند. برخی رسانه‌ها از سه دقیقه تشویق ایستاده تماشاگران بعد از نمایش فیلم خبر داده‌اند؛ اتفاقی که البته در جشنواره‌های بزرگ و معتبر دنیا مرسوم است. سپس نوبت به بخش پرسش و پاسخ رسید که در این مرحله روستایی، معادی، محمدزاده و اصلانی درباره تجربه‌های خود از حضور در پروژه «متری شیش و نیم» گفتند.

دومین ساخته روستایی درباره یک افسر کارکشته پلیس مبارزه با مواد مخدر (معادی) است که درگیر یک پرونده پیچیده می‌شود. او پس از یافتن سرکرده یک باند بزرگ قاچاق و توزیع مواد (محمدزاده)، باید با تردیدهای خود و ماجراهای عجیب این پرونده کنار بیاید.

کد خبر 453885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha