سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴
۰ نفر

شواهد می‌گوید بخش زیادی از ماجرای سعید ملایی، قهرمان جودو، از کنترل مدیران ورزش ایران خارج شده است. با این حال رئیس کمیته ملی المپیک ایران دیروز در نامه‌ای به رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، ضمن رد ادعاهای مقامات ارشد فدراسیون جهانی جودو، تأکید کرد که راه بازگشت ملایی به ایران بسته نشده است.

سعید ملایی

این نامه از آن جهت مهم است که پیش از این ملایی در گفت‌وگو با برخی رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور، ادعا کرده بود مقامات ورزش ایران پیش از مسابقه‌های جهانی او را تحت فشار قرار داده‌اند که نباید با حریف اسرائیلی روبه‌رو شود. سعید ملایی چهارشنبه گذشته در مبارزه نیمه‌نهایی وزن منهای ۸۱کیلوگرم مسابقه‌های قهرمانی جهان در توکیو، از حریفی بلژیکی شکست خورد.

او چنانچه پیروز می‌شد باید در فینال با جودوکاری از اسرائیل روبه‌رو می‌شد. ملایی چند روز بعد مدعی شد که شکستش مصلحتی بوده است.
مدیران ورزش ایران می‌گویند شواهدی دارند که نشان می‌دهد ماریوس ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو، ضمن دخالت در مسائل داخلی تیم جودوی ایران، ملایی را تحریک کرده که از این پس با پرچم پناهنده‌های کمیته بین‌المللی المپیک مسابقه بدهد.

با وجود تلاش‌های مسئولان فدراسیون جهانی و نیز گفت‌وگوی اخیر سعید ملایی، رضا صالحی امیری دیروز در نامه‌ای به توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک تأکید کرده که این ورزشکار مشکلی برای بازگشت به تهران ندارد و مثل یک قهرمان از او استقبال خواهد شد. در بخشی از این نامه که دیروز منتشر شد، آمده است: «مطلع باشید که به ملایی پیغام و اطمینان داده‌ام هیچ تهدیدی متوجه شخص وی و خانواده‌اش نبوده و نیست و ضمانت می دهم که همچون یک قهرمان در ایران با آغوشی باز مورد استقبال قرار خواهد گرفت. »

وبسایت کمیته ملی المپیک ایران، دیروز در گزارشی، بخش‌های دیگری از نامه رئیس کمیته ملی المپیک ایران را تشریح کرد؛ «صالحی امیری در این نامه با اشاره به سناریوی از پیش برنامه‌ریزی‌شده ویزر (رئیس فدراسیون جهانی جودو) تأکید کرده که او در حاشیه مسابقات جهانی ژاپن شرایط دلهره‌آور و پراسترسی را برای سعید ملایی به تصویر کشیده و به وی القا کرده که درصورت بازگشت به وطن، با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

ویزر با قول حمایت از این ورزشکار برای پیوستن به تیم پناهندگان IOC، سعی در ترغیب ورزشکار به درخواست پناهندگی در آلمان کرده و شکی نیست که ملایی به‌خاطر همین فضای التهاب‌آور به‌وجود آمده در مسابقات جهانی نتیجه نگرفته است. »سعید ملایی، پس از پایان مسابقه‌های جهانی، به آلمان رفته تا کنار همسرش باشد. برخی می‌گویند تصمیم بعدی او بستگی به تعلیق یا عدم‌تعلیق جودوی ایران دارد، با این حال مدیران ورزش ایران همچنان به بازگشت او امیدوارند.

کد خبر 453850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha