همشهری آنلاین: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پدافند غیرعامل از نظر فقهی و استدلالی نیازمند کمک و تلاش حوزه‌های علمیه و جامعه نخبگانی روحانیت است و بنابراین از همه نخبگان حوزه دعوت می‌کنیم تا در زمینه مبانی فقهی به ما یاری رسانند.

غلامرضا جلالی

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی طی سخنانی در دیدار با حجت الاسلام محمد عبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه در شرایط حساس کنونی که ما با دشمن سینه به سینه درگیر هستیم، رعایت الزامات پدافند غیرعامل ضروری‌تر از دیگر مواقع و مقاطع است، تاکید کرد: رهبر انقلاب نیز پیگیر موضوعات پدافند غیرعامل هستند و این وظیفه ما را صد چندان می‌کند.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل به دنبال صیانت و حفاظت از مردم و زیرساخت‌های استراتژیکی است که به مردم خدمات ارائه می کند، گفت: البته امروز و در شرایطی که دشمن عملاً از جنگ نظامی علیه کشور ما مایوس شده است آنان تلاش دارند تا مدل های نوینی از جنگ همچون «جنگ ترکیبی» و «جنگ شناختی» را بر کشور ما تحمیل کنند.

جلالی با تاکید بر اینکه در این مدل جنگ‌ها مردم «محور» جنگ هستند و نه «هدف» جنگ، اظهار کرد: آمریکایی‌ها با استفاده از ابزارهای نوین همچون شبکه‌های اجتماعی تلاش دارند تا با موج‌سواری بر برخی از چالش‌های داخلی و عملیات روانی، کشور را به سمت اغتشاش و ناامنی پیش ببرند که البته ناکام بوده‌اند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه از منظر پدافند غیرعامل همه تهدیدات باید قطعی در نظر گرفته شوند، گفت: وظیفه ما جدی‌گرفتن هرنوع تهدید و ایجاد آمادگی در سطح جامعه برای کنترل و مقابله با آن است.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل از نظر فقهی و استدلالی نیازمند کمک و تلاش حوزه‌های علمیه و جامعه نخبگانی روحانیت است، افزود: از همینجا از همه نخبگان حوزه و دانشگاه دعوت می‌کنیم تا در زمینه مبانی فقهی پدافند غیرعامل ورود کرده و به ما یاری رسانند.

جلالی با بیان اینکه روحانیت برخلاف همه تلاش‌های دشمنان در قلب مردم متدین ایران اسلامی قرار دارد، گفت: به نظر من نماز جمعه باید کانون پیگیری مطالبات رهبری و همچنین درخواست‌های مردمی باشد و این رویکرد می‌تواند انسجام ملی در کشور را تقویت کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان افکار عمومی را «دارایی حیاتی» کشور دانست و گفت: جامعه روحانیت با تریبون و نفوذ معنوی که دارد می تواند از این دارایی صیانت کرده و به آن جهت‌دهی کند.

کد خبر 453823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha