دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶
۰ نفر

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، به فکر انتخابات زودهنگام در بریتانیاست تا تمام راه‌های بلوکه کردن خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را ببندد.

بوریس جانسون

به گزارش بی‌بی‌سی، عصر دوشنبه در دفتر نخست‌وزیری بریتانیا بر سر احتمال برگزاری انتخابات بحث و این مسئله پیش کشیده شد که انتخابات، همین چهارشنبه پیش‌رو برگزار شود. جانسون درصورتی خواستار برگزاری انتخابات فوری خواهد شد که نمایندگان پارلمان قانونی را علیه خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا تصویب کنند. اکثریت در پارلمان در اختیار حزب محافظه‌کار است؛ با این حال برخی هم‌حزبی‌های جانسون که از آنها به‌عنوان شورشی یاد می‌شود مدت‌هاست با نمایندگان حزب کارگر همکاری می‌کنند تا جلوی خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا را بگیرند. جانسون وعده داده است درصورت همکاری این شورشی‌ها، آنها را از حزب بیرون کند.

جانسون گفته است که بدون توافق، کشورش را در روز ۳۱اکتبر از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد. این تصمیم او، با مخالفت گسترده‌ای مواجه است و نخست‌وزیران محافظه‌کار پیشین بریتانیا هم علیه آن هشدار داده‌اند.

براساس قوانین پارلمان، جانسون برای اینکه دستور انتخابات زودهنگام بدهد، باید از حمایت دوسوم ۶۵۰نماینده پارلمان انگلیس برخوردار باشد.

کد خبر 453717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha