چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

بلافاصله پس از اعلام رای نهایی شورای استیناف درباره پرونده سپاهان، محمدرضا ساکت، مدیر این باشگاه می‌گوید:

چون فدراسیون حق ما را نداد، مجبورم به فدراسیون بین‌المللی فوتبال شکایت کنم.

با آنکه شورای استیناف کسر امتیاز سپاهان را از 5 به 3 تغییر داد، بازی‌های بدون تماشاگر این تیم را به اصفهان منتقل کرد و20 میلیون تومان جریمه این تیم را هم به 10 میلیون تومان کاهش داد؛

اما با این حال، ساکت از رای اعلام شده در این باره راضی نیست: «چرا باید 3 امتیاز از ما کم شود. مسئولان برگزاری بازی‌ سپاهان و پرسپولیس، توانایی برقراری نظم را در ورزشگاه نداشتند. این چه ربطی به سپاهان دارد؟ ما در زمان بازی دچار هیچ خطایی نشدیم که تاوان آن را بدهیم.

ما داریم تاوان حکمی را می‌دهیم که فیفا درباره پرسپولیس صادر کرد و مسئولان شورای استیناف هم کاملا مصلحت ‌اندیشانه در این باره تصمیم گرفتند.» در حالی که رضا افتخاری، یکی از اعضای شورای استیناف فدراسیون فوتبال، اعلام کرد این رای برای آن صادر شد که یکی از دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، با روحیه به این مسابقات پا بگذارد؛

اما ساکت این رای را دقیقا عاملی برای بر هم زدن آرامش روانی تیم خود تلقی می‌کند: «این چه حرفی است که آقایان می‌زنند؟ ما انتظار داشتیم آنها حق را به حق‌دار بدهند. ما از این بابت متضرر شده‌ایم و ساکت نمی‌مانیم.

ما باید حق خودمان را بگیریم و به همین دلیل است که می‌گویم حتما به فیفا شکایت خواهیم کرد.» مدیر باشگاهی که در سال‌های اخیر بیشترین اتهامات مشکوک فوتبال متوجه آن بوده، در زمینه بخشی از حکم شورا که جریمه 50 میلیونی کمیته انضباطی برای پرداخت به سرباز آسیب‌دیده را به 70 میلیون تومان افزایش داد، می‌گوید: «لازم نبود آقایان دلشان برای سرباز آسیب‌دیده بسوزد.

ما تا کنون 60 میلیون تومان به حساب این سرباز واریز کرده‌ایم و درصدد هستیم او را برای ادامه مداوا به آلمان بفرستیم که اگر این اعزام انجام شود، 100 میلیون تومان هزینه روی دست ما می‌گذارد.»

ساکت در حالی با طلبکاری از فدراسیون حرف می‌زند و اقدامات انجام‌شده برای سرباز آسیب‌دیده ناجا را فراتر از وظایف قانونی باشگاه خود تلقی می‌کند که همه می‌دانند این سرباز تازه ‌به خدمت اعزام شده، تا یک ساعت پیش از اعزام به ورزشگاه، از بینایی کامل برخوردار بود و دیداری که سپاهان میزبان آن بود و اتفاقا برخلاف نظر ساکت، باشگاه تحت امر او، مسئول اتفاقات بازی محسوب می‌شد، او را از این نعمت بزرگ، ‌بی‌بهره کرد.

کد خبر 45369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز