همشهری آنلاین: تیم ملی بسکتبال ایران با شکست مقابل تونس شانس خود برای حضور در بازی‌های المپیک را از دست داد.

بسكتبال تيم ملي

به گزارش مهر، هجدهمین دوره جام جهانی بسکتبال امروز دوشنبه، یازده شهریور با برگزاری دیدارهای دوم تیم‌های حاضر در گروه‌های اول تا چهارم در چین پیگیری می‌شود.

تیم ملی بسکتبال ایران که در گروه سوم مرحله مقدماتی قرار دارد، پس از شکست مقابل پرتوریکو، امروز برابر تونس قرار گرفت و در پایان چهار کوارتر رقابت با این تیم متحمل شکست ۷۹ به ۶۷ شد.   این در حالی است که تیم ایران با رنکینگ ۲۷ مقابل تونس که رنکینگ ۵۱ جهان را در اختیار دارد، قرار گرفته بود.

بدین ترتیب ملی پوشان بسکتبال ایران با دو شکست از دو بازی باید دیدار روز چهارشنبه، ۱۳ شهریور، مقابل اسپانیا، تیم دوم جهان را برگزار کنند بدون اینکه کمتر امیدی نسبت به صعود از گروه خود و در نهایت کسب سهمیه المپیک داشته باشند. با این شرایط اما تیم ایران باید در گروه بازنده‌ها به کار خود ادامه دهد.

این در حالی است که پیش از آغاز جام جهانی، تیم ایران امیدوار بود با کسب برتری برابر تونس که در جام جهانی ۲۰۱۰ نیز موفق به شکست آن شده بود و همچنین شکستِ پورتوریکو بتواند برای نخستین بار از مرحله مقدماتی جام جهانی صعود کند.

تیم ملی بسکتبال ایران در دوره گذشته جام جهانی هم از صعود به مرحله دوم ناکام مانده بود اما در هر دوره صاحب یک برد شده بود.  

جام جهانی بسکتبال تا ۲۴ شهریورماه در چین پیگیری می شود. در پایان این رقابت ها ۷ تیم صاحب سهمیه المپیک می شوند.

کد خبر 453660

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha