همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته، با هدف افزایش جمعیت چهارپایان مانند قوچ، میش، آهو، جبیر و شوکا، مجوز شکار چهارپایان برای افراد بومی و غیربومی صادر نمی‌شود.

مجوز شکار چهارپایان در سمنان صادر نمی‌شود

به گزارش ایرنا، امیرعبدوس روز دوشنبه گفت: استان سمنان دوره سخت خشکسالی را پشت‌سر گذاشته که این شرایط آب و هوایی به شدت موجب کاهش جمعیت شکار و چهارپایان شده است.

وی ادامه داد: زیستگاه‌های استان سمنان برای میزبانی از حیات وحش ظرفیت بالایی دارد و با تامین امنیت، آب و علوفه می‌توان جمعیت گونه‌های جانوری ارزشمند را در این استان افزایش داد.

وی ابراز داشت: از دیدگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، محیط زیست استان قابلیت برداشت و شکار چهارپایان را ندارد.

  • ادامه سرشماری گونه‌های جانوری تا نیمه شهریور

عبدوس خاطرنشان کرد: به منظور جمع‌آوری اطلاعات دقیق از جمعیت گونه‌های جانوری شاخص و بارز علف‌خوار حیات وحش استان سمنان مانند قوچ، میش، مرال، آهو، جبیر و شوکا، سرشماری در حال انجام است.

وی اضافه کرد: سرشماری علف‌خواران حیات وحش از نوزدهم تیر ۹۸ آغاز شده و تا نیمه‌های شهریور ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ابراز داشت: برای سرشماری علف‌خوران حیات‌وحش مسیرهایی که پوشش ۷۰ درصدی از وجود گونه های حیات‌وحش دارند انتخاب شده و در هر یک از مسیرها دست‌کم یک راهنما، یک کارشناس از سوی سازمان های مردم نهاد و یک ناظر از محیط‌زیست برای سرشماری حضور دارند.

وی با بیان این که سرشماری گونه‌های علف‌خوار حیات وحش در مناطق چهارگانه تحت مدیریت استان سمنان انجام می‌شود، ادامه داد: مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست شامل پارک‌، اثر ملی و طبیعی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده است.

۲۵ درصد وسعت استان سمنان مناطق حفاظت شده است که ۱۶ درصد از مناطق حفاظت شده کشور را شامل می‌شود و این استان میزبان ۳۰ درصد از تنوع گیاهی و جانوری شناسایی شده در کشور است.

کد خبر 453654

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha