همشهری آنلاین: نخستین نمایش جهانی «پوست آمریکایی» در هفتاد و ششمین جشنواره ونیز با هفت دقیقه تشویق ایستاده تماشاگران و بدون اشاره به گذشته پرحاشیه کارگردان رنگین‌پوست به پایان رسید.

نيت پاركر و اسپايك لي در جشنواره ونيز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، نیت پارکر چند سال پیش نام خود را با «تولد یک ملت» سر زبان‌ها انداخت و پس از آن درگیر یک رسوایی اخلاقی شد؛ به گونه‌ای که کارشناسان گمان می‌کردند آینده‌اش برای همیشه از دست رفته است اما فیلمساز و بازیگر ۳۹ ساله آمریکایی یک بازگشت طلایی به دنیای سینما داشت و شامگاه یکشنبه «پوست آمریکایی» او در بخش خارج از مسابقه جشنواره ونیز با استقبال بسیار گرم تماشاگران روبه‌رو شد.

پارکر در «تولد یک ملت» نویسنده و کارگردان و بازیگر اصلی بود؛ همان نقشی که در فیلم تازه خود هم دارد. «پوست آمریکایی» داستان یک نظامی کارکشته سیاهپوست به نام لینک است که افسر پلیس آمریکا پسرش را در یک ایست بازرسی خیابانی به قتل می‌رساند. وقتی دادگاه از تعقیب کردن متهم خودداری می‌کند، لینک پلیس را در مقر خودش گروگان می‌گیرد تا در یک محاکمه خصوصی رای به گناهکار یا بی‌گناه بودن متهم بدهد.

اسپایک لی، فیلمساز نامدار و سیاهپوست آمریکایی مسئولیت معرفی کردن «پوست آمریکایی» را به تماشاگران ونیز به عهده داشت و پس از آن هم نوبت به یک پرسش و پاسخ کوتاه با کارگردان و بازیگران رسید. با اینکه منتقدان چندان به فیلم روی خوش نشان نداده‌اند اما نخستین تماشاگران «پوست آمریکایی» پس از دیدن آن در سالن سالا جاردینو حسابی به وجد آمدند و چند دقیقه ایستاده فیلم را تشویق کردند.

پارکر سه سال پیش از نمایش «تولد یک ملت» در جشنواره ساندنس از بخت‌های جدی درخشیدن در فصل جوایز به ویژه اسکار بود اما باز شدن دوباره یک پرونده تجاوز مربوط به سال ۱۹۹۹ و مطرح شدن نام پارکر باعث شد فیلم به حاشیه رانده شود و بخت نمایش در خارج از آمریکا را از دست بدهد. شرکت فاکس هم که حق پخش «تولد یک ملت» را در ساندنس با رکورد ۱۷.۵ میلیون دلار خریده بود، عملا پول خود را دور ریخت.

با این حال، در نشست پرسش و پاسخ «پوست آمریکایی» خبرنگاران چندان به موضوع رسوایی اخلاقی پارکر اشاره نکردند و به نظر می‌رسد فیلمساز ۳۹ ساله بار دیگر فرصت یافته است جایگاه خود را در دنیای سینما محکم‌تر از پیش کند.

کد خبر 453646

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha