همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه پیام نور گفت: بدهی شهریه دانشجویان ورودی قبل از سال ۹۶ دانشگاه پیام نور بخشیده شد.

دانشگاه پیام نور

به گزارش فارس، محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام‌نور در نشست خبری اعلام کرد: دانشجویانی که قبل از سال ۹۶ در دانشگاه پیام نور ثبت‌نام کرده و به دانشگاه بدهی دارند، اگر تا ۱۵ آبان ماه نسبت به ثبت‌نام خود برای ادامه تحصیل اقدام کنند، بخشیده می‌شوند.

وی افزود: دانشجویان در سال جاری علاوه بر دریافت وام برای سال تحصیلی جدید، می‌توانند برای بدهی شهریه خود در ترم‌های قبلی نیز تسهیلات دریافت کنند.

زمانی اظهار داشت: دانشگاه پیام‌نور ۴۳۰ هزار دانشجوی فعال در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد، این تعداد دانشجو در ۵۰۰ مرکز در کشور و ۴۰ نمایندگی و واحد در سراسر جهان مشغول تحصیل هستند و حدود چهار هزار هیأت علمی در بحث حمایتی این دانشجویان را کمک می‌کنند، علاوه بر این نزدیک به ۱۰ هزار کارمند در این مجموعه علمی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام‌نور در یک مقطعی روی پژوهش و آموزش متمرکز شد؛ آن هم زمانی بود که کشور نیاز داشت داوطلبان زیادی را تحت پوشش قرار دهد. اکنون دانشگاه پیام‌نور به سمت کارآفرینی و مهارت‌آموزی می‌رود و با سرعت تبدیل به یک دانشگاه الگو در خصوص مهارت‌آموزی خواهد شد. همچنین بحث تمرکززدایی از دانشگاه در سال گذشته مطرح شد و از سال گذشته بحث واگذاری اختیارات به استان‌ها و مراکز انجام شد و امیدواریم در ادامه با بحث ساماندهی دانشگاه‌های پیام‌نور همراه باشد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور همچنین گفت: به طور متوسط حدود ۳۰ درصد دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی از دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی دانشگاه‌ پیام‌نور هستند. 

زمانی در بخش دیگر این نشست خبری با اشاره به امضای موافقت‌نامه‌ با مناطق محروم، گفت: هماهنگی با فرمانداری‌ها و استانداری‌ها برای ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان در حرفه‌ای خاص تعیین خواهد شد زیرا دانشگاه مسئولیت آموزش حرفه خاص به فارغ‌التحصیلان را خواهد داشت. هر فارغ‌التحصیلی که بخواهد این آموزش‌ها را ببینند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام ۴ درصد به افراد اعطا خواهد شد و اگر کسی بیش از آن بخواهد در تهران باید تصویب شود.

کد خبر 453628

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha