همشهری آنلاین: رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: بیشترین پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی درباره قصور پزشکی مربوط به دندان‌پزشکی، جراحی عمومی و جراحی زنان است.

عباس مسجدي آراني

به گزارش ایسنا، عباس مسجدی آرانی رئیس سازمان پزشکی قانونی درباره اجرای طرح انطباق در اداره‌های پزشکی قانونی کشور نیز گفت: سازمان پزشکی قانونی از کمبود مزمن پزشک رنج می‌برد، البته رایزنی‌هایی با مجلس و دولت انجام شده که اگر نتیجه‌بخش باشد در همه شهرستان‌های کشور دست‌کم یک پزشک خانم برای راحتی مراجعان خانم مستقر خواهد شد.

مسجدی آرانی افزود: ۱۵۰ شهرستان کشور فاقد پزشک هستند که نیاز ۴۹ مرکز، اورژانسی است که با مساعدت ویژه رئیس قوه قضاییه در صدد هستیم تا پایان امسال مشکل مراکزی را که نیاز اورژانسی به پزشک قانونی دارند تامین کنیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره بانک ژنتیک مجرمان کشور نیز اظهار داشت: با همکاری سازمان زندان‌ها ۹۰ هزار نمونه در کشور استخراج شده که از این تعداد ۲۰ هزار نمونه پس از تجزیه و تحلیل وارد بانک ژنتیک شده و مابقی نیز پس از تامین کیت‌های مخصوص در این مرکز ثبت و نگهداری خواهد شد تا در کشف  جرم و شناسایی سریع‌تر مجرمان به دستگاه قضایی کمک کند.

کد خبر 453622
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha