یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
۰ نفر

ژائر بولسونارو، بدون توجه به آتش‌سوزی‌های گسترده در آمازون، بر انتقام‌گیری از امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود تمرکز کرده و در آخرین اقدام تلافی‌جویانه علیه فرانسوی‌ها، گفته که استفاده از خودکار بیک را تحریم می‌کند.

مشارکت نیروهای نظامی برزیل در کنترل آتش‌سوزی‌ آمازون

به گزارش فراس‌پرس، رئیس‌جمهور برزیل گفته است که از این به بعد به جای استفاده از خودکار بیک، از یک برند برزیلی استفاده خواهد کرد. او گفته است: «از این به بعد فقط خودکار کمپکتور (برندی برزیلی).»

او بعد از آن از دست مکرون عصبانی شد که رئیس‌جمهور فرانسه همزمان با انتشار گزارش‌هایی درباره وسعت چشمگیر آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های آمازون و در آستانه شروع اجلاس گروه هفت در جنوب کشورش گفت که قدرت‌های جهانی باید به این مسئله رسیدگی کنند. بولسونارو به‌شدت از اینکه فرانسه خواسته است درباره آتش‌سوزی در برزیل تصمیم بگیرد عصبانی است. او پیش از این، در یک پست فیس‌بوکی مکرون را به‌خاطر همسرش مورد تمسخر قرار داده بود که این اقدام او، با واکنش تند مکرون مواجه شد.

بولسونارو دخالت فرانسه را نشانه‌ای از «ذهنیت استعماری» این کشور خوانده و گفته است تا زمانی که بیانیه‌اش درباره رسیدگی به مسئله آتش‌سوزی‌ها را پس نگیرد با مکرون گفت‌وگو نخواهد کرد. بولسونارو حتی کمک ۲۰میلیون دلاری که در اجلاس جی ۲۰تصویب شد را هم رد کرده است.
 

کد خبر 453575

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha