همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ساخت سامانه موشکی باور ۳۷۳ توسط جوانان ایرانی درس آموخته در مکتب عاشورا، موجب حیرت جهانیان شده است.

مراسم عزاداری

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی شامگاه شنبه در مراسم عزاداری شب اول محرم که در روستای کریم آباد از توابع بخش شریف آباد پاکدشت برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: مراسم عزاداری امام حسین(ع) برای همه به ویژه مجاهدین و کسانی که اهل مبارزه با کفر هستند، آموزه های بسیاری در پی دارد.

وی افزود: کسانی که انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس را درک کرده اند، به خوبی می دانند که یاد امام حسین (ع) باعث ایستادگی ملت در برابر طاغوت شد و رزمندگان اسلام با حال و هوای مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان، شب عملیات، حماسه های جاودانی نظیر عاشورا خلق می کردند.

وی اظهار داشت: توسل رزمندگان به محرم و امام حسین(ع) و نغمه های زیارت عاشورا باعث شد تا آنان بتوانند در برابر دشمن ایستادگی کرده و شرق و غرب عالم را که تلاش داشتند با حمایت از صدام، جمهوری نوپای اسلامی را شکست دهند، محکوم به نابودی کنند.

سرتیپ حاتمی اظهار داشت: سند این امر را می توان در وصیت نامه شهدا مشاهده کرد که هیچ شهیدی نیست که بدون یاد عاشورا، امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا پای در میدان مبارزه گذشته و به شهادت نرسیده باشد.

وی تأکید کرد: امروز نیز اگر در کشور کاری انجام می شود، به دست کسانی است که در دستگاه امام حسین (ع) تربیت شده اند و این رامی توان در دستاوردهای نظام در صنایع دفاعی به خوبی مشاهده کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: امروز کشور در حوزه صنایع دفاعی، کارهای بزرگی انجام داده که آخرین آن، رونمایی از سامانه موشکی زمین به هوای باور ۳۷۳ است که به دست جوانان ایرانی که دانش آموخته مکتب امام حسین(ع) هستند ساخته شد و حیرت جهانیان را در برانگیخت.

وی گفت : افرادی که این سامانه را ساختند، همگی میانگین سنی ۳۲ تا ۳۳ سال دارند، کسانی که با آغاز محرم، خانه های خود را به هیأت های عزداری امام حسین(ع) تبدیل کرده و در آن نوکری سیدالشهدا(ع) را می کنند.

سرتیپ حاتمی گفت : جوانان ایرانی این سامانه را نصف زمانی که سامانه های مشابه در کشوری نظیر روسیه طراحی و ساخته می شوند، به تولید رساندکه همه این دستاوردها به برکت امام حسین(ع) حاصل شده است.

وی اظهار داشت: حدود هزار و ۴۰۰ سال است که شیعیان امیرالمومنین(ع) وعاشقان ثارالله در مجالس عزاداری دور هم جمع شده و مشق زندگی عزتمندانه می کنند، مجالسی که هیچ گاه از این شور و اشتیاق کاسته نخواهد شد.

کد خبر 453524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha