همشهری آنلاین: رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم دریافت برگه معاینه فنی برای تمام کامیون‌های مشغول در حوزه‌ جمع‌آوری پسماند در تهران گقت: ۵۰ درصد کامیون‌های حمل زباله فاقد برگه معاینه فنی هستند.

۵۰ درصد کامیون‌های حمل زباله فاقد برگه معاینه فنی هستند

به گزارش ایسنا، شهربانو امانی در یکصد و شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آغاز ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت: امیدوارم از فرهنگ امام حسین (ع) درس گرفته شود و هر چه بیشتر تحجر و خرافه را از دین بزداییم.

امانی با اشاره به موضوع کامیون‌های حمل زباله فاقد معاینه فنی گفت: یکی از مباحث مهم در زمینه بهبود کیفیت هوا معاینه فنی است. بر اساس بند ۵ ماده واحده مصوبه الزام شهرداری تهران به ساماندهی موتورهای دیزل با کاربرد زمینی ماشین‌آلات عمرانی و ناوگان خدمات و حمل و نقل عمومی و خدمات شهری کلیه حوزه‌های اجرایی شهرداری تهران مشتمل بر مناطق، شرکت‌ها و موسسات مکلف هستند در انتخاب پیمانکاران جهت اجرای پروژه‌های عمرانی - خدماتی ممنوعیت استفاده از خودروهای دیزل و موتورهای دیزلی فاقد برگه معاینه فنی و تاییدیه‌های محیط زیستی را به‌صورت قانونی اعمال کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:‌ تایید صورتحساب‌های مالی خدمات خودروها و موتورهای دیزلی در پروژه‌ها منوط به ارائه برگه معاینه فنی و گواهی تاییدیه زیست محیطی معتبر از ابتدای پروژه خواهد بود. طبق آماری که به بنده گزارش شده تقریبا تعداد۱۲۰۰ دستگاه کامیون در سطح شهر تهران مشغول فعالیت در حوزه جمع‌آوری زباله هستند البته این آمار تنها مربوط به کامیون‌های پلاک‌دار اعلام شده است و بسیاری از پیمانکاران آمار دقیقی از کامیون‌های خود را ارائه ندادند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که متاسفانه نظارت ناکافی بر این موضوع باعث شده که بیش از ۵۰ درصد آنها فاقد معاینه فنی باشند، گفت: مابقی کامیون‌ها نیز برگه معاینه فنی خود را یا با اغماض دریافت و یا برای دریافت معاینه فنی به شهرستان‌های دیگر مراجعه کردند. در صورتی که اگر بخواهند در تهران برگه معاینه فنی بگیرند بدون شک رد خواهند شد.

امانی تاکید کرد:‌ انتظار می‌رود ضمن رعایت مصوبه شورای شهر تهران و جهت لزوم پایش مستمر در این خصوص گزارش دقیقی از وضعیت و برنامه‌های پیش رو ارائه شود. لذا درخواست می‌کنم با توجه به اهمیت موضوع و در اجرای ماده ۷۳ قانون شوراها این موضوع به شهردار تهران به عنوان تذکر ابلاغ شود.

کد خبر 453513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha