همشهری آنلاین: خبر این است که سعید مولایی جودوکار ایرانی به آلمان پناهنده شد. او تنها شرکت کننده ایرانی در مسابقات جودوی قهرمانی جهان در توکیو بود.

سعيد مولايي

سیعد مولایی در نیمه نهایی این مسابقات مقابل جودوکار بلژیکی شکست خورد. البته پیش از آن خبرگزاری ایسنا به نقل از insidethegames از احتمال بازی نکردن سعید مقابل حریف بلژیکی به دلیل آسیب‌دیدگی خبر داده بود. برنده مسابقه مولایی با حریف بلژیکی باید در نیمه نهایی این مسابقات با برنده مسابقه جودوکاران مصری و اسرائیلی بازی می‌کرد.

مولایی در دور نخست استراحت کرد، سپس برابر اشرف موتی دارنده مدال برنز آفریقا در سال ۲۰۱۹ از مراکش به روی تاتامی رفت و با ضربه فنی به برتری رسید. وی سپس مقابل کارلوس لوز نفر ۱۴۱ رنکینگ جهان از پرتغال در مدت زمان یک دقیقه و ۸ ثانیه با ضربه فنی پیروز شد. مولایی در یک هشتم نهایی نیز برابر خاسان خالمورزایف نفر دهم رنکینگ جهان و دارنده مدال‌های طلای المپیک ۲۰۱۶ و برنز جهان ۲۰۱۷ از روسیه به برتری رسید و راهی دور یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل آنتوین والویز دارنده مدال‌های برنز المپیک و نقره و برنز جهان از کانادا به روی تاتامی رفت و در همان دقیقه نخست موفق به ضربه فنی حریف شد اما در مبارزه نیمه نهایی در وقت طلایی برابر حریف بلژیکی شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. در ادامه رقابت‌ها حریف بلژیکی با نماینده اسرائیل روبرو شد و با شکست دادن وی به قهرمانی رسید.

بعد از مسابقات خبری از پناهندگی سعید به آلمان منتشر شد. در این خصوص مهر با مجید زارعیان سرمربی تیم ملی جودو مصاحبه‌ای انجام داده است.

مجید زارعیان سرمربی تیم ملی جودو با اشاره به اتفاقاتی که پیرامون سعید مولایی در مسابقات جهانی جودو رخ داده است افزود: جو سنگینی بر مسابقات روز چهارشنبه، ۶ شهریور حکمفرما بود. از مبارزه سوم به بعد نیروهای امنیتی کنار مولایی حضور داشتند و اجازه نمی دادند حتی من کنار ورزشکارم در سالن تمرین حضور داشته باشم که همین جریان تاثیر منفی زیادی داشت.

وی ادامه داد: تمام این جریانات از قبل طراحی شده بود تا مولایی با رقیب رژیم اشغالگر قدس مبارزه کند. آنها اهداف سیاسی را از موضوع دنبال می‌کردند که شکست مولایی به بلژیک که با تمام وجود مبارزه کرد و به زعم کارشناسان تمام تلاشش را برای کسب پیروزی برای بکار گرفت، همه این نقشه‌ها را برباد داد. حتی بر خلاف قانون جدول را تغییر دادند. طبق قانون هیچگاه جدول مسابقات قهرمانی جهان تغییر نمی‌ کند. طبق جدول، مسابقه رژیم صهیونیستی بعد  از مبارزه مولایی بود اما جدول را طوری جابه جا کردند که مبارزه ورزشکار رژیم صهیونیستی با جودوکار مصری و  بازی مولایی جابه جا شود که خلاف قانون بود.

زارعیان در مورد تماس از ایران و تحت فشار بودن خانواده مولایی هم گفت: متاسفانه این خبر کذب محض است که منتشر شده تا او مقابل ورزشکار رژیم صهیونیستی مبارزه نکند. این موضوع اصلا صحت ندارد. این مباحث را برای تحت فشار قراردادن سعید خودشان به او القاء کردند. ضمن اینکه کسی از ایران حتی به ما زنگ هم نزد که مبارزه کنیم یا خیر چه برسد خانواده ورزشکار را تهدید کنیم.

سرمربی تیم ملی در مورد دلیل عدم بازگشت مولایی به تهران هم گفت: بعد از پایان مسابقات با مامور امنیتی و با یک  خودروی «ون»   همراه سعید آمدند و هتل مولایی را بدون اجازه من  و برخلاف قانون تغییر دادند. سعید بلیت بازگشت به تهران داشت و اما ماموران امنیتی نگذاشتند همراه من بیاید و بلیت آلمان را برایش تهیه کرده بودند. وزیر ورزش رژیم صهیونیستی هم در سالن مسابقات حضور داشت و قطعا اگر فشار روانی «ویزر» رئیس فدراسیون جهانی جودو نبود مدال می گرفت.

سرمربی تیم ملی جودو تصریح کرد:  فکر می کنم همه چیز از پیش تعیین شده بود. قبل از سفر به ژاپن، عده ای در ایران با جوسازی ها این اتفاقات را چیده بودند و مرتب با سعید در تماس بودند.

کد خبر 453419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha