همشهری آنلاین: ریچارد لینکلیتر که برای ساختن «پسرانگی» ۱۲ سال وقت گذاشته بود، فیلم بعدی خود را در یک دوره ۲۰ ساله مقابل دوربین می‌برد.

ريچارد لينكليتر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، فیلمساز ۵۹ ساله آمریکایی برای ساختن پروژه تحسین‌شده «پسرانگی» در یک بازه زمانی ۱۲ ساله، فقط چهار میلیون دلار هزینه کرد. فیلم در گیشه سینماهای جهان ۵۷ میلیون دلار فروخت، نامزد دریافت شش جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان شد و اسکار بهترین بازیگر زن مکمل را برای پاتریشیا آرکت به ارمغان آورد. ضمن اینکه بسیاری از کارشناسان آن را از بهترین درام‌های تاریخ سینما می‌دانند.

با این پشتوانه بسیار درخشان، لینکلیتر قصد دارد سراغ پروژه‌ای دیگر برود و موزیکال «خوشحال ادامه می‌دهیم» را در مدت ۲۰ سال بسازد. او بخشی از توان و زمان خود را در دو دهه آینده به تولید فیلمی اختصاص می‌دهد که بر اساس اجرای موزیکال استفن سوندهایم و جورج فرث در برادوی مقابل دوربین می‌رود. داستان ماجرای آهنگسازی را روایت می‌کند که گرفتار زرق و برق دنیای نمایش شده و در خطر از دست دادن دوستان خود است.

بئانی فلدستین و بن پلت در «خوشحال ادامه می‌دهیم» به نقش دوستانی صمیمی ظاهر می‌شوند که عاشق موزیکال‌های برادوی هستند و بلیک جنر دیگر نقش اصلی فیلم را ایفا می‌کند. داستان با دوران اوج قهرمان آغاز می‌شود و به زمانه‌ای بازمی‌گردد که او جوان بود و در تلاش برای ورود به دنیای نمایش.

لینکلیتر درباره تصمیم خود برای ساختن «خوشحال ادامه می‌دهیم» در ۲۰ سال آینده گفت: «من این نمایش را در دهه ۱۹۸۰ دیدم و عاشق آن شدم. فکر می‌کنم هیچ کاری در ۲۰ سال آینده بهتر از وقت گذاشتن برای موزیکال سوندهایم نیست. فقط با همین روش است که می‌توان عدالت را درباره موزیکال اجرا کرد.»

تازه‌ترین تجربه کارگردانی لینکلیتر تریلر معمایی «کجا رفتی برنادت» با بازی کیت بلانچت است که دو هفته پیش در آمریکا اکران شد و منتقدان و تماشاگران چندان از آن استقبال نکردند. سوندهایم آهنگساز ۸۹ ساله آمریکایی و برنده یک اسکار، هشت تونی، هشت گرمی، یک پولیتزر و ده‌ها جایزه دیگر است.

کد خبر 453353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha