شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: متیو مکانهی در جایگاه استاد به دانشگاه تگزاس می‌رود و از پاییز امسال در گروه آموزشی رادیو، تلویزیون و فیلم در دانشکده ارتباطات این دانشگاه تدریس می‌کند.

ميتو مكانهي بازيگر برنده اسكار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، بازیگر آمریکایی برنده اسکار از سال ۲۰۱۵ استاد مهمان دانشگاه تگزاس در آستین بود و مدیران دانشگاه روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای رسمی ارتقای جایگاه او را به استادی «داشتن تعهد فوق‌العاده در مقام معلم و مربی» عنوان کردند. مکانهی دوره درسی از فیلمنامه تا پرده را خودش طراحی کرده بود و قرار است تدریس همین دوره را ادامه دهد.

از جمله دلایلی که مدیران دانشگاه تگزاس را به ادامه دادن همکاری با این ستاره ۴۹ ساله سینمای آمریکا ترغیب کرده، علاقه او به داشتن ارتباط با دانشجویان ورای کلاس‌های درس بوده است. مکانهی در تگزاس به دنیا آمده و اقامت در شهر آستین این ایالت شرایط را بیش از پیش برای حضور در دانشگاه فراهم کرده است.

متیو مکانهی در ۱۹۹۳ مدرک دانشگاهی خود را از مدرسه فیلم گرفت و از همان سال تا امروز در بیش از ۵۰ فیلم سینمایی از جمله «گرگ وال استریت» و «میان‌ستاره‌ای» ایفای نقش کرده است. او در ۲۰۱۳ برای بازی در «باشگاه خریداران دالاس» برنده دو جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد شد.

کد خبر 453336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha