همشهری آنلاین: سازمان فضایی آمریکا (ناسا) از دانش‌آموزان سراسر آمریکا خواست که نامی برای کاوشگر ماموریت مریخ ۲۰۲۰ انتخاب کنند.

مريخ نورد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شینهوا، آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا با انتشار بیانیه ای اعلام  کرد که دانش آموزان مدارس دولتی، خصوصی و خانگی سراسر آمریکا از روز سه‌شنبه، ۱۳ شهریور، می‌توانند با ارسال مقاله کوتاهی در مسابقه‌ای که به همین منظور طراحی شده است و «Name the Rover» نام دارد، شرکت کنند.

دانش آموزان برای ورود به این مسابقه باید تا روز اول نوامبر (۱۰ آبان) نام پیشنهادی خود را برای این کاوشگر به همراه مقاله کوتاهی که بیشتر از ۱۵۰ لغت نباشد، ارائه دهند؛ دانش آموزان در این مقاله توضیح می‌دهند که چرا نام پیشنهادی آنها باید انتخاب شود. این رقابت براساس سه گروه تحصیلی (دانش آموزان کلاس چهارم، کلاس‌های پنجم تا هشتم و کلاس‌های ۹ تا ۱۲) برگزار می شود.

مقالات برتر با توجه به مناسبت، خلاقیت و همچنین اهمیت آنها انتخاب می‌شوند. ناسا در هر گروه ۵۲ مقاله را به مرحله نیمه نهایی ارسال می‌کند. به عنوان بخشی از فرایند انتخاب نهایی، مردم ژانویه ۲۰۲۰، فرصتی برای رای گیری آنلاین در مورد ۹ فینالیست نهایی خواهند داشت. برنده این جایزه بزرگ، مریخ نورد را نامگذاری می‌کند و برای تماشای پرتاب این فضاپیما در ژوئیه سال ۲۰۲۰ از ایستگاه نیروی هوایی «کیپ کاناورال» در فلوریدا دعوت می‌شود.

ناسا قصد دارد نام منتخب را در ۱۸ فوریه ۲۰۲۰، دقیقاً یک سال قبل از فرود این کاوشگر بر سطح مریخ اعلام کند. مسابقه Name the Rover بخشی از تلاش‌های ناسا برای جذب دانش آموزان در اقدامات علمی، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) در کاوش در مریخ است.

کد خبر 453270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha