شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
۰ نفر

ماه محرم و فصل داغ نذورات مختلف از راه رسید. یکی از کارهایی که معمولاً در این ایام بیش از هر وقت سال باب می‌شود، استفاده از ظروف یکبارمصرف با توجه به آسانی و سهولت آن برای توزیع خوراکی‌های نذری است.

ظروف مناسب نذری

اما اینکه چه ظرفی مناسب سرو غذاهای گرم نذری است و برای حفظ سلامتی باید چه نکاتی را رعایت کنیم، شاید دغدغه افراد زیادی باشد.

به همین بهانه باید به چند نکته مهم در زمان استفاده از این ظروف دقت کنیم. زمان استفاده از ظروف رنگی یکبارمصرف حتماً به رنگ ظرف‌ها دقت داشته باشید، چراکه جنس ظروف یکبارمصرف به‌گونه‌ای است که توانایی نگهداری رنگ را ندارند و هنگام مصرف چای یا غذای داغ، رنگ‌ها همراه با این مواد خوراکی حل و وارد بدن می‌شوند. نکته بعدی توجه به علامت اختصاری در کف ظرف یکبارمصرف است، ظروفی که با علامت PE، PP، PS نشان داده می‌شوند و سفید رنگند، می‌توانند برای بسته‌بندی مواد غذایی گرم و مرطوب مورد استفاده قرار گیرند، ولی برای نگهداری غذاهای داغ مانند: آش و شله زرد مناسب نیستند.

ظروف یکبارمصرف با رنگ شفاف، روشن و شیشه‌ای رنگ باید برای مواد غذایی سرد استفاده شوند، در هیچ شرایطی نباید برای توزیع مواد غذایی داغ از آنها استفاده کرد و از آنها تنها برای مایعات و مواد غذایی خنک از جمله شربت، شیرسرد، آب‌میوه و آب استفاده می‌شود.

کد خبر 453129

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha