چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مارکیز شکلاتی یک دسر فرانسوی است . این نوع دسر چیزی بین موس و دسر پارفه سرد است و بیشتر , آن‌ها را در قالب‌های بزرگ درست نموده و سرد می‌نمایند.

ماركيز شكلاتي دسر فرانسوي

مدت زمان طبخ : ۲۵ دقیقه 
مناسب برای تعداد : ۴ نفر

  •  جدول ارزش غـذایی برای مارکیز شکلاتی

کالری برای یک نفر : ۱۳۸ کالری

چربی برای یک نفر : ۱۲.۵۰ گرم

پروتئین برای یک نفر : ۱.۰۰ گرم

کربوهیدرات برای یک نفر : ۵.۷۰ گرم

  • مواد لازم جهت تهیه مارکیز شکلاتی :

۱. شکلات خالص : ۲۰۰ گرم 
۲. کره : ۱۰۰ گرم 
۳. زرده تخم مرغ: ۳ عدد 
۴. شکر دانه ریز : ۷۵ گرم 
۵. اسانس با طعم شکلات : ۱ قاشق چای خوری 
۶. خامه پرچرب : ۳۰۰ میلی لیتر 

  • مواد لازم جهت سرو : 

۱. خامه تازه : مقداری 
۲. پودر کاکائو جهت پاشیدن روی دسر : مقداری 

  • طرز تهیه مارکیز شکلاتی :

۱. شکلات‌ها را به قطعات کوچک خرد نمایید و به همراه کره داخل کاسه‌ای بریزید و آن را روی قابلمه حاوی آب جوش قرار دهید و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند . سپس مایه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود .

۲. تخم مرغ‌های زده شده را با شکر داخل کاسه‌ای ریخته و با همزن بزنید تا کرم رنگ شود و حالت پفی پیدا نماید . سپس مایه‌ی شکلات سرد شده را اضافه و با استفاده از همزن برقی با سرعت کم , مواد را خوب بزنید . اسانس شکلات را به مواد افزوده و هم بزنید .

۳. خامه را آنقدر بزنید تا سفت شود و فرم بگیرد . سپس آن را به مایه شکلات بیافزایید و هم بزنید . با استفاده از قاشق , مخلوط آماده شده را داخل شش عدد ظرف یک نفره و یا قالب فلزی کوچک بریزید . آن‌ها را حداقل تا ۲ ساعت سرد نمایید .

۴. جهت سرو , هر کدام از آن‌ها را داخل ظرف مخصوص سرو به صورت جداگانه برگردانید , اگر موقع بیرون آوردن دسرها از قالب‌هایشان , کمی دچار مشکل شدید , قالب‌های دسر را به مدت چند ثانیه داخل کاسه آب گرم بگذارید تا مارکیزها به راحتی از قالب‌ها جدا شوند . روی دسرها را پودر کاکائو بپاشید و آن‌ها را با میوه‌هایی که درون شکلات کرده‌اید و خامه تازه سرو نمایید .

  • توصیه سرآشپز جهت تهیه مارکیز شکلاتی :

طعم خامه تازه در مقابل مزه این دسر کامل و پر مایه , تضاد دلچسبی ایجاد می‌نماید . میوه‌ها را در شکلات سفید آب شده , فرو ببرید تا زیبایی خاصی از تضاد رنگ‌ها به وجود بیاید .

کد خبر 453099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha