چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
۰ نفر

بهمن مرادنیا - استاندار: هفته دولت به یاد و گرامیداشت شهیدان والامقام رجایی و باهنر رئیس‌جمهوری و نخست وزیر شهیدمان که به‌ دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند، نام‌گذاری شده است تا دولتمردان و کسانی که مشغول خدمت به ملت هستند، تلاش‌های خود را به ولی‌نعمتان خود معرفی کنند.  

بهمن مرادنیا

با نگاهی به شخصیت، زندگانی و روش مدیریتی شهیدان رجایی و باهنر مشاهده می‌کنیم که این مردان بزرگ در عرصه خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کردند و شبانه‌روز در عرصه خدمت، تعالی و پیشرفت کشور گام برمی‌داشتند. نوع زندگی در دوران تصدی مسئولیت، برخورد با مشکلات و اداره دولت، ساده‌زیستی و برخورد با مردم و منش با مخالفان از جمله ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر است که باید دولتمردان ما از آنها الگوبرداری و پیروی کنند.

دولتمردان جمهوری اسلامی ایران که برآمده از رای، اراده و نظر مردم در انتخابات و یا غیرمستقیم توسط نمایندگان ملت در مجلس انتخاب می‌شوند، بنا بر فرمایش حضرت امام خمینی(ره) ولی‌نعمتان آنها مردم هستند و خود را در دوران تصدی مسئولیت چه در عرصه‌های کلان و چه در سطوح پایین مدیریتی وامدار و خدمتگزار مردم و همیشه پاسخگو در برابر مردم بدانند.

هفته دولت فرصتی است که مسئولان به بیان خدمات، تلاش‌ها و عملکرد خود بپردازند و به مردم گزارش دهند که برای پیشرفت، تعالی و توسعه کشور چه کرده‌اند و برای حل مشکلات مردم و جامعه چه تلاشی داشته‌اند و برای آینده چه برنامه‌ای دارند. این گزارش‌ها موجب می‌شود که مردم از تلاش‌های خدمتگزاران خود مطلع و به آنها امیدوار شوند.

همچنین اطلاع‌رسانی به مردم درباره خدمت‌های دولتمردان موجب هم‌اندیشی و همفکری آنها با مردم می‌شود. این تعامل دوسویه و دوطرفه باعث پیشبرد امور و اهداف دولت در رسیدن به برنامه‌های خود می‌شود که در این امر نقش رسانه‌ها در ایجاد این تعاملات بسیار اساسی و مهم است.

استان پرمهر و مردمان با دیانت و فرهنگی کردستان در همه لایه‌های مدیریتی، رشید، سرفراز، فرزانه و تلاشگر بوده‌اند. این تلاش‌ها و خدمات‌رسانی شبانه‌روزی در همه دستگاه‌های خدمات‌رسان از برق و گاز و جهاد کشاورزی و مخابرات و آب‌رسانی به دورترین و صعب‌العبورترین روستاهای مرزی تا خدمات کارمندان و کارکنان در قلب شهرهای ما چه در شمال و جنوب استان، نمود داشته و آشکار است و شهروندان کردستانی همواره از نزدیک شاهد آثار خدمات و تلاش‌های شبانه‌روزی تمامی خدمت‌گذاران بوده‌اند.

چه راهدارانی که در زمستان‌های سخت استان، جاده‌ها را پاک‌سازی می‌کنند و چه کارگرانی که بر دکل‌های برق به امید برق‌دار شدن یک روستا، گازدار شدن روستایی دیگر و ارتباط مخابراتی دیگر روستاییان عزیز، همه و همه زحمت می‌کشند و همت می‌کنند تا رضایت مردم عزیز استان را که همان رضایت باری‌تعالی است فراهم کنند.

بنابراین نه‌تنها در هفته دولت، بلکه در همه ایام سال مسئولان و دولتمردان باید فعالیت و عملکرد خود را به مردم اطلاع دهند، زیرا این شفاف‌سازی و اطلاع یافتن از امور موجب رضایت و امیدواری بیشتر مردم و تلاش برای حل مشکلات خواهد شد. اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و گران‌قدر رجایی و باهنر و دیگر شهدای سرفراز دولت، هفته دولت را به همه دولتمردان و خدمتگزاران ملت تبریک می‌گویم.

کد خبر 453021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha