همشهری آنلاین: عملیات اجرایی ساخت ۱۱۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید مسکن در کشور به طور همزمان با دستور رییس جمهوری آغاز شد.

آغاز ساخت ۱۱۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید مسکن در کشور

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی سه‌شنبه ۵ شهریور ماه همزمان با هفته دولت با حضور در محل اجرای عملیات ملی طرح اقدام ملی تولید مسکن در تهران (محله تهرانسر)، فرمان آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۱۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید مسکن در ۲۷ استان کشور را صادر کرد.

رئیس جمهور همچنین با توضیح وزیر راه و شهرسازی و مدیران اجرایی این طرح ملی در جریان روند برنامه‌ریزی‌ها و اجرای طرح در سراسر کشور قرار گرفت.

بر اساس گزارش مسئولان، ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی در تهرانسر، با حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، برای ۲۷۵۰ نفر به طور مستقیم و ۱۷۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی داشته است.

رئیس جمهوری همچنین در این مراسم به طور همزمان از طریق ارتباط ویدئویی با استانداران خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، هرمزگان و چهارمحال و بختیاری فرمان آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در این ۵ استان را صادر کرد.

پیش از این در جریان اجرای طرح اقدام ملی مسکن، عملیات ساخت ۵۷ هزار واحد مسکونی آغاز شده بود؛ اکنون نیز عملیات اجرایی ساخت ۱۱۰ هزار واحد مسکونی به دستور رئیس جمهوری آغاز شد. قرار است با اجرای کامل این طرح تا پایان سال ۱۴۰۰، ۴۰۰ هزار مسکن برای تامین مسکن اقشار ضعیف احداث شود؛ از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید و  ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده ساخته خواهد شد. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی  را بر عهده‌ گرفته است.

طرح اقدام ملی تولید مسکن بر اساس دستور رییس جمهور به همه دستگاه‌های کشور مبنی بر اینکه باید همه زمین‌های مازاد در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن واگذار شود، با هدف بسترسازی و فراهم آوردن زمینه رونق تولید در حوزه مسکن و ساختمان و جبران تولید عقب‌ماندگی سال‌های گذشته برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

رونق اقتصادی، ایجاد و افزایش اشتغال در بخش های مرتبط از جمله صنعت، تولید و خدمات از دیگر اهداف اجرای این طرح در کشور است.

کد خبر 452986
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha